Autostrada Lugoj-Deva. API acuză Transporturile de „manipulări grosolane“ şi „circ mediatic“: Prezintă o fisură unde nu se va circula până în 2024

Autostrada Lugoj-Deva. API acuză Transporturile de „manipulări grosolane“ şi „circ mediatic“: Prezintă o fisură unde nu se va circula până în 2024

Asociaţia Pro Infrastructură acuză Ministerul Transporturilor şi CNAIR de „manipulări grosolane“ şi „circ mediatic“, spunând că există zeci de fisuri asemănătoare cu cea prezentată ca problemă majoră pe lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva, iar aceasta se află într-o zonă pe care nu se va circula până în 2024.

API acuză CNAIR că escaladează conflictul şi se agaţă de fiecare crăpătură, în încercarea de a justifica rezilierea de contract cu constructorul spaniol al lotului 3.

„CNAIR şi ministrul Cuc au declanşat un circ mediatic făcut pe baza unei manipulări grosolane, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza locul acesteia: la graniţa cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde nu se va circula cel puţin până în 2024, tronson abia scos la licitaţie în 03.07.2019. Este manipulare să măsori cu pixul o crăpătură (vezi fotografia de mai jos), fără să spui că au existat zeci de fisuri asemănătoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute în perioada de garanţie pe banii constructorilor”, acuză API.

Anterior, reporterii Adevărul au fost la faţa locului pentru a verifica informaţiile şi au constatat că, deşi fisurile din carosabil reclamate de reprezentanţii CNAIR sunt vizibile, aceştia au omis un detaliu esenţial. Crăpăturile s-au format pe o porţiune a autostrăzii care nu va fi deschisă traficului rutier pentru cel puţin trei ani, indiferent de data la care va fi inaugurat Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Este vorba de un sector de circa un kilometru, aflat în zona nodului rutier de la Holdea, pe sensul de mers Lugoj – Deva. Acesta va putea fi deschis abia după ce Lotul 3 va fi conectat cu Lotul 2 al Autostrăzii A1. Mai exact, se va putea circula aici abia după construcţia secţiunii de 9 kilometri, dintre Holdea şi Margina, celebră pentru „tunelurile pentru urşi” plănuite.

 

Poziţia completă a Asociaţiei Pro Infrastructură:

„Pentru că ieri am fost atacaţi în Parlamentul României la nivel de ministru, precizăm că noi, Asociaţia Pro Infrastructură, considerăm în continuare că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva este APT DE TRAFIC, aşa cum am explicat şi arătat de nenumărate ori (filmări din dronă şi de la sol).

În încercarea disperată de a justifica o nemaivăzută reziliere de contract la 99% stadiu fizic şi de a ascunde că antreprenorul (Comsa) a câştigat deja pe fond primul proces privind executarea garanţiei, CNAIR escaladează conflictul şi se agaţă de fiecare crăpătură.

Ieri, CNAIR şi ministrul Cuc au declanşat un CIRC MEDIATIC făcut pe baza unei MANIPULĂRI GROSOLANE, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza LOCUL acesteia: la graniţa cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde NU SE VA CIRCULA cel puţin până în 2024, tronson abia scos la licitaţie în 03.07.2019.

Este MANIPULARE să măsori cu pixul o crăpătură (vezi fotografia nr. 1), fără să spui că au existat ZECI de fisuri asemănătoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute ÎN PERIOADA DE GARANŢIE PE BANII CONSTRUCTORILOR.

Un exemplu: pe sectorul Gilău-Nădăşelu (A3) s-a dezvoltat o "trambulină" încă ÎNAINTE de inaugurarea din 28.09.2018 care a dus în 2019 la restricţionarea vitezei în zonă la 60 km/h (vezi fotografia nr. 2) şi reparaţii făcute de antreprenor sub garanţie (explicaţii pe forum în 15.07.2019: http://bit.ly/2m6D9rd).

Orice problemă tehnică putea fi rezolvată de constructor (Comsa) pe banii lui! Dar, în urma rezilierii, GARANŢIA DE 4 ANI S-A PIERDUT!

Este MANIPULARE să legi crăpătura de o alunecare a MARGINII terasamentului dintr-un ALT LOC, din 2017, fără să spui că astfel de alunecări au apărut pe mai toate şantierele de autostradă, ba chiar mult mai grave. Exemple? A1 Lugoj-Deva lot 4 în 2015 (lângă Bretea Mureşană) sau A10 Sebeş-Turda lot 4 în 2017 (zona Stejeriş) când a luat-o la vale TOATĂ autostrada, pe întreaga lăţime. Ambele cazuri au fost, evident, remediate de constructori pe cheltuiala lor.

Este MANIPULARE să vorbeşti de blocarea traficului timp de încă un an ca să faci o expertiză, când ştim că pe A1 Orăştie-Sibiu lotul 3 traficul e deschis din 2014 şi expertiza nici nu s-a putut contracta, licitaţia fiind anulată de două ori!

ATRAGEM ATENŢIA că acţiunile iresponsabililor din CNAIR nu se vor limita la declaraţii de presă, ruperi de contracte şi alte activităţi de birou. Aceşti oameni sunt în stare să demoleze autostrada nou-nouţă doar ca să-şi justifice acţiunile nesăbuite!

Invităm Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi pe ministrul Cuc să lase acrobaţiile mediatice şi să termine cu preocuparea exclusiv de imagine (precum plata unor contracte în presă pentru ştiri pozitive - fapt demonstrat, cum ar fi cazul DCNews: http://bit.ly/2lKMapW). Ruperile de contracte nu vor aduce dezvoltare economică şi nici siguranţă rutieră, şoferii fiind nevoiţi să circule pe DN7 şi DN68A unde nu avem fisuri, ci CRATERE!

SĂ SE JUDECE ANI DE ZILE CU ANTREPRENORUL, DAR CU AUTOSTRADA DESCHISĂ! Le reamintim că nu dumnealor vor plăti daunele decise de instanţe, ci tot CETĂŢENII: SINGURII PENTRU CARE NOI FACEM LOBBY.”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: