A fost lansată Asociaţia Română pentru Combustibili Alternativi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Asociaţia Română pentru Combustibili Alternativi a fost constituită joi, 17 martie a.c., la iniţiativa Asociaţiei Române pentru Mobilitate Sustenabilă şi a mai multor companii din domeniul energiei.

Asociaţia proaspăt constituită cu sprijinul şi participarea activă a invitaţilor, printre care s-au enumerat Linde Gas, Messer, InterGas România şi Avangarde Safety, Sicoe Mihai, Anton Cristian şi Vlad Stoicescu, dar şi a Nuclearelectrica, Engie şi Enel, răspunde unei necesităţi stringente de a umple vidul legislativ şi de a dezvolta noi standarde naţionale şi continentale, de a promova, armoniza, reprezenta interesele şi necesităţile producătorilor, furnizorilor, distribuitorilor, utilizatorilor şi transportatorilor de combustibili alternativi, în aceste vremuri ale tranziţiei către energia verde. 

Combustibilii alternativi pentru care participanţii şi-au asumat eforturi comune pentru standarde aplicate inter-industrii, necesare unei foi de parcurs cu rezultatul reducerii totale a emisiilor de carbon, sunt gazul natural comprimat (GNC), gazul natural lichefiat (GNL) şi hidrogenul.

În acest sens, ARCA şi-a asumat misiunea de a gestiona tranziţia către aceste obiective prin dezvoltarea şi promovarea infrastructurii tehnico-legale, în colaborare cu instituţiile publice abilitate, de exploatare coerentă a combustibililor alternativi precum GNL, GNC, carburanţi biologici şi sintetici, etapă critică în evoluţia spre exploatarea hidrogenului. 

Obiectivele specifice pentru atingerea scopului s-au definit prin dezvoltarea, transpunerea şi implementarea normelor, standardelor, specificaţiilor şi legislaţiei din domeniul combustibililor alternativi, promovarea beneficiilor acestora în operaţiuni comerciale, coerenţa sarcinilor financiare în întreprinderile ale căror operaţiuni depind de consum şi, nu în ultimul rând, menţinerea unui nivel suportabil al costurilor asociate cu tranziţia la energie verde, nivel resimţit la consumatorul final.

„Considerăm necesară înfiinţarea unei asociaţii care să asigure/asiste tranziţia către acest viitor, prin concentrarea eforturilor sale în domeniul combustibililor alternativi şi adoptarea acestora în limitele tolerabilităţii financiare, fără a pune presiune pe fluxurile financiare din industrii deja afectate de evenimente în plină desfăşurare la nivel global.” a susţinut Paul Badea, Preşedintele ARMS.

„Soluţia de tranziţie este evidentă, a fost evidentă foarte mult timp, dar este blocată de un cadru legal stufos care blochează inovaţia. Noi am pionierat utilizarea gazelor naturale în transporturi comerciale, în primul rând constrânşi de costurile operaţionale ridicate de variaţii în preţul barilului de petrol. Gazul a fost o soluţie la îndemână şi gazul rămâne o soluţie mult mai puţin poluantă, pe care astăzi trebuie să o exploatăm în tranziţia noastră certă către soluţii non poluante sau cu influenţă NET 0 asupra mediului înconjurător” a precizat Alexandru Stefănescu preşedintele COTAR

„Decarbonizarea stă la baza pactului ecologic european, decarbonizarea transporturilor reprezintă o provocare foarte importantă, la fel de dificilă ca şi decarbonizarea energiei în condiţiile în care transportul reprezintă un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene, iar transportul rutier reprezintă peste 70% din această pondere. Cred că trebuie să folosim soluţii realiste, soluţii rentabile şi uşor de implementat care să ne ajute să scădem emisiile de CO2. Avem mai multe soluţii la îndemână şi trebuie să folosim toate oportunităţile de finanţare, de politici publice şi de insentive pentru a promova utilizarea de combustibili alternativi care asigură o produceră mai mică a emisiilor de carbon. În mod clar nu vom putea face trecerea către maşini electrice imediat, brusc, va trebui ca o bună perioadă de timp să folosim maşinile pe care le avem deja la dispoziţie sau în mod clar o bună parte din maşinile care încă se vor produce în Uniunea Europeana vor fi cu combustie internă” a precizat Cristian Buşoi – Europarlamentar, Preşedinte al Comisiei Pentru Industrie, Energie Şi Cercetare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite