Stellantis revine în cadrul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile
0Stellantis NV intenţionează să se alăture din nou Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care îi reprezintă pe cei 16 mari producători auto din Europa, transmite Reuters.
Decizia Stellantis de a se alătura din nou Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) ar putea indica o abordare mai prudentă a companiei în privinţa planurilor de electrificare, transmite Reuters.
Stellantis a părăsit ACEA la începutul lui 2023, în urma deciziei fostului său director general Carlos Tavares. Acesta a demisionat săptămâna aceasta şi recent a anunţat că se opune oricărei decizii din partea Uniunii Europene de a amâna obiectivele privind emisiile automobilelor, care urmează să intre în vigoare în 2025. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile a pregătit o propunere ce vizează adoptarea de către UE de măsuri de urgenţă pentru a amâna cu doi ani obiectivele privind emisiile automobilelor, care urmează să intre în vigoare în 2025.
"Stellantis, al doilea mare producător auto din Europa, confirmă că intenţionează să solicite statutul de membru al ACEA", se arată într-un comunicat al grupului.
ACEA este principalul grup de lobby al industriei auto, de la crearea sa, în 1991, reunind producătorii de maşini, camioane, camionete şi autobuze din Europa.
Sâmbătă, ACEA a salutat solicitarea Stellantis de a reveni în cadrul organizaţiei.
"Ţinând cont de criza de competitivitate fără precedent din Europa şi de necesitatea colectivă de a gestiona dificultăţile transformării verzi, este mai important ca niciodată să rămânem uniţi", se arată într-un comunicat al ACEA.
La jumătatea lunii octombrie, fostul director general al Stellantis, Carlos Tavares, anunța că producătorul auto se confruntă cu provocări, deoarece concurența producătorilor de automobile chinezi continuă să crească în Europa.
Într-un interviu acordat publicației Les Échos, Tavares a indicat că este deschis posibilității de a închide fabricile pe măsură ce peisajul pieței se schimbă. El a reiterat aceste comentarii la RTL, subliniind presiunea tot mai mare din partea companiilor chineze din sectorul auto european, potrivit L'Independent.
Tavares și-a exprimat îngrijorarea cu privire la impactul închiderii granițelor pentru produsele chineze, declarând că astfel de măsuri ar fi contraproductive.
El a subliniat că producătorii chinezi ar putea eluda tarifele prin investiții în fabrici europene, care ar putea fi finanțate parțial din subvenții de stat în țările cu costuri mai mici.