Specialiştii CNAIR, la Podul de la Brăila pentru a evalua stadiul lucrării. Când ar putea fi deschis circulaţiei
0Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a trimis specialiştii la Podul de la Brăila pentru a evalua dacă există posibilitatea ca acesta să fie deschis circulaţiei în acest an.
,,Antreprenorul a declarat că anul acesta podul va fi utilizabil şi va fi posibilă darea în circulaţie. Din punctul meu de vedere şi discutând cu inginerul lucrării, cu supervizorul contractului, aceştia nu sunt la fel de optimişti. În acest sens am trimis şi un consilier al meu pe lucrare. Chiar zilele acestea este acolo pentru a evalua în mod corect posibilitatea deschiderii circulaţiei la sfârşitul anului...Să ştiţi că firma WeBuild a primit un certificat negativ pe această lucrare. Deci ar mai primi încă unul. În ceea ce priveşte declaraţia domnului prim-ministru, ştiţi foarte bine că a spus că lucrarea este în întârziere, lucru pe care îl susţin şi eu, pentru că este în întârziere. Acum antreprenorul a spus că este mobilizat şi că va face toate eforturile şi el a promis că va da în circulaţie acest pod", a declarat marţi Cristian Pistol, la finalul audierilor din Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor, informează Agerpres.
Reprezentantul CNAIR a precizat că în acest moment nu se poate pronunţa asupra posibilităţii de a da în funcţiune Podul de la Brăila şi că aşteaptă evaluarea specialiştilor trimişi să analizeze lucrarea.
Întrebat despre discuţiile dintre antreprenor şi CNAIR, el a declarat că a fost avansat un grafic, dar acesta nu a fost asumat.
,,Cei de la WeBuild, ca şi toţi ceilalţi antreprenori ai noştri, vin frecvent la sediul companiei unde avem discuţii pe fiecare proiect în parte. În ceea ce priveşte graficul pe care dânşii l-au depus la companie, un grafic neasumat de către inginer şi de noi, au un termen de finalizare undeva în 2025", a spus Cristian Pistol.
De asemenea, el fost întrebat de jurnalişti câţi kilometri estimează ca se vor deschide pentru circulaţie în 2023 şi dacă se va putea depăşi borna de 100 de km. Directorul general al CNAIR a răspuns că nu avansează cifre dar că perspectiva este una optimistă şi că ţinta de 100 de km ar putea fi atinsă.
Podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.
Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.