Si Sidex Galati ramane fara ajutoarele de stat din 2007

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru Aeroportul Henri Coanda se va solicita perioada de tranzitie pentru acordarea de facilitati

La solicitarea Uniunii Europene, odata cu modificarea noului Cod Fiscal, Automobile Dacia si Sidex Galati pierd o parte din facilitatile primite la privatizare. Este vorba despre reduceri de taxe si impozite pe care cele doua societati ar fi trebuit sa le primeasca dupa 1 ianuarie 2007. "Sidex Galati ar fi trebuit sa beneficieze, in 2007, de ajutoare de stat in suma de 233 milioane de dolari, iar Automobile Dacia de 24 milioane dolari", precizeaza Mircea Ursache, presedintele AVAS. "Le solicitam reprezentantilor celor doua societati sa renunte la ajutoarele de stat care depasesc termenul de 1 ianuarie 2007 si vom negocia ce se poate oferi in schimbul acestor facilitati", a adaugat el. Daca pana la finele anului 2006, Automobile Dacia va primi ajutoare de stat in suma totala de 2.301 miliarde lei, Sidex Galati va beneficia de peste 1,150 miliarde dolari, jumatate din totalul ajutoarelor acordate de statul roman. "Pentru ajutoarele de stat ce se intind dincolo de 2007 se pune problema compatibilizarii acestora cu normele europene", spune Mihai Berinde, presedintele Consiliului Concurentei, subliniind faptul ca exista doua solutii de rezolvare a situatiilor existente, si anume prelungirea acordarii ajutorului de stat pentru societatile in cauza de catre Comisia Europeana sau AVAS, respectiv Ministerul Finantelor sa negocieze cu societatile sa renunte la ajutoarele prevazute a li se acorda dupa ianuarie 2007. Alaturi de Sidex si Automobile Dacia, este in discutie si Aeroportul Henri Coanda. "In cazul acestuia, se va solicita o perioada de tranzitie pentru acordarea ajutorului de stat deoarece este o chestiune de infrastructura de interes general", afirma surse guvernamentale autorizate.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite