Șefii multinaționalelor anticipează o creștere a forței de muncă în următorii 5 ani în Europa de Est

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Forța de muncă va crește pe plan global, în următorii cinci ani, anticipează executivii care au răspuns în cadrul studiului „CxO Priorities 2023”, realizat de Horváth, o companie de consultanță în management.

foto anunț de angajare în ziar cu o lupă deasupra, prin care se vede textul „JOBS”
Executivii anticipează că cerera de forță de muncă va crește în următorii 5 ani

Potrivit analiștilor din management, în Europa de Est, o parte dintre respondenți (10%) văd această creștere ca fiind ridicată, în timp ce alții 48% se așteaptă la una moderată (48%). Forța de muncă va fi în creștere și în America de Nord și Asia, dar va rămâne constantă în Europa vestică și sudică, alături de Africa și America de Sud.

Dincolo de diferențele regionale, preocupările legate de forța de muncă au devenit o prioritate de top a executivilor, atât a celor aflați la conducerea unor companii manufacturiere, cât și din zona serviciilor. Atragerea și retenția personalului, precum și dezvoltarea de noi competențe sunt pe agenda tuturor executivilor și au impus identificarea a diferite abordări precum: adoptarea unui program de lucru flexibil, consolidarea culturii organizaționale și a brandului de angajator, digitalizarea și automatizarea sau îmbunătățirea calificărilor personalului existent.

Problemele legate de forța de muncă sunt resimțite din ce în mai puternic și de companii din România, mai ales în cazul celor industriale, care se vor confrunta cu o lipsă de ingineri și de specialiști în energie. Pe de altă parte, firmele din domeniul serviciilor vor putea compensa într-o măsură mai mare deficitul de personal prin digitalizare și automatizări bazate pe inteligență artificială (AI), consideră reprezentanții Horváth România.

Care sunt îngrijorările angajatorilor pentru perioada următoare

În privința transformării digitale, aceasta rămâne o preocupare majoră pentru executivi, iar domeniile de activitate care au cel mai mare potențial de automatizare sunt: serviciile de relații cu clienții și consultanță, vânzări, marketing și achiziții, controlling și finanțe, IT și resurse umane. 

O altă preocupare pentru executivi este securitatea cibernetică. Deși numărul de incidente de securitate a crescut în ultimul an, majoritatea atacurilor au eșuat, ceea ce arată că firmele au făcut investiții în acest domeniu. Industria cea mai expusă la atacuri cibernetice este cea a asigurărilor (cu o creștere de 54% a atacurilor), urmată de retail (35%) și de domenii precum industria auto, banking și servicii medicale (fiecare dintre acestea cu 29%).

„Între prioritățile executivilor care au participat la studiul Horváth se distinge preocuparea față de asigurarea personalului necesar pentru a susține planurile de creștere din următorii ani. Europa de Est se află între zonele unde va fi nevoie de mai mulți angajați, în special din inginerie și alte domenii tehnice, pe măsură ce unele business-uri se vor reloca mai aproape de clienții finali, din Europa de Vest. România nu va face excepție și este vital ca managerii să dezvolte strategii de atragere a unor noi angajați, să îmbunătățească nivelul de calificare a celor actuali și să investească în reținerea celor mai buni”, a declarat Kurt Weber, Managing Director, Horváth România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite