Se-ntoarce roata: după creşteri spectaculoase în ultimii ani, vânzările Dacia în Germania au scăzut cu peste 11%

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşinile româneşti sunt apreciate de nemţi, dar vânzările au început să scadă
Maşinile româneşti sunt apreciate de nemţi, dar vânzările au început să scadă

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut cu 11,2% în primele două luni ale anului comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, la 6.616 unităţi, pe o piaţă în urcare cu 4,6%, potrivit datelor publicate marţi de Biroul german de înmatriculări auto.

La finalul lunii februarie, cota de piaţă a Dacia în Germania se situa la 1,5%.

Scădere de 16% în februarie

Vânzările Dacia au scăzut cu 16,2%, la 2.878 de unităţi la nivelul lunii februarie comparativ cu aceeaşi lună din 2014, marca românească deţinând o cotă de piaţă de 1,3%.

Piaţa auto germană a înregistrat un avans de 4,6% în primele două luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 434.591 de unităţi.

Cele mai mari creşteri ale înmatriculărilor în lunile ianuarie-februarie au fost înregistrate de Lexus, cu 81,5%, la 245 de unităţi, Jeep, cu un avans de 74,4%, la 2.037 de unităţi, şi Mitsubishi, cu o urcare de 65,1%, la 4.601 unităţi.

La polul opus s-au aflat Chevrolet, cu o scădere de 97,9% a vânzărilor, la 69 de unităţi, Lancia, cu un declin de 39,4%, la 106 unităţi, şi Jaguar, cu o coborâre de 29,2%, la 459 unităţi.

Declin mai uşor la Renault

Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au scăzut în ianuarie-februarie cu 3,8%, la 12.870 de autoturisme comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014. Renault deţine o cotă de piaţă de 3% în Germania.

Livrările liderului pieţei auto germane, Volkswagen, au crescut cu 13,4% în primele două luni ale anului, la 101.835 de autoturisme, cel mai mare producător auto european având o cotă de piaţă de 23,5%.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unităţi.

În Franţa, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 15,8% în primele două luni ale anului comparativ cu acelaşi interval din 2014, la 15.199 de unităţi, marca românească având o cotă de 5,42%, în coborâre faţă de anul trecut.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite