Schema minimis: urmează haosul? Opt oficii, mii de firme, erori grave ale autorităţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima etapa a sesiunii doi din cadrul schemei de minimis, in cadrul careia companii vor putea atrage fonduri de la stat pentru a-si sustine afacerile, s-a incheiat cu peste 7.000 de firme inscrise. Insa se pare ca autoritatile sunt pe cale sa provoace haos prin decizii care s-ar putea dovedi cel putin indoielnice.

Conform site-ului Directiei Implementare Programe pentru IMM-uri aippimm.ro s-au inscris peste 7.000 de firme in schema minimis 2014.

IMM-urile au putut sa depuna cereri pentru ajutorul de minimis in perioada 15 ianuarie, ora 10:00, 24 ianuarie, ora 20.00, interval in care au fost incrise in program 7.138 de firme.

Silviu Draganescu, consultant si manager la CilvConsulting si persoana care a urmarit indeaproape desfasurarea procesului, subliniaza ca exista cateva nereguli majore care ar putea duce la un nou scandal.

Potrivit ghidului solicitantului, dupa afisarea listei cu cei inscrisi, Ministerul Economiei incepea sa trimita scrisori de admitere la evaluarea administrativa participantilor, in ordine descrescatoare a punctajului, pana se epuiza bugetul.

„Asta inseamna ca primele 1.100-1.200 de firme urmau sa primeasca scrisoarea si sa se prezinta in urmatoarele 10 zile lucratoare cu documentatia completa la sediile Oficiilor Teritoriale de IMM-uri din tara. Pe masura ce erau evaluate dosarele si respinse, se elibera buget, si se trimiteau scrisori de admitere la urmatorii din lista. Si tot asa pana cand se epuiza complet bugetul de catre firme care obtineau finantare”, recapituleaza Draganescu.

Ieri insa, marti, AIPIMM a trimis la toate firmele inscrise scrisoarea de admitere la evaluarea administrativa, astfel ca toate firmele trebuie sa depuna in zece zile documentatia la oficiile din tara.

Opt oficii la mii de firme, rezulta haos

„Evident, majoritatea persoanelor vor depune documentatia in ultima zi. Si atunci, de exemplu, la Oficiul din Ploiesti se vor prezenta peste 1800 de persoane care sa depuna documentatia. Intrebarea e: cum vor reusi sa inregistreze in doar o singura zi, sute de dosare? De asemenea, chiar si dupa ce se depun, au obligatia prin lege sa dea un raspuns in 60 de zile lucratoare. Pentru 1.800 de dosare, rezulta o medie de 30 de dosare evaluate zilnic. Cum un dosar are peste 100 de pagini, exista suficient personal in fiecare Oficiu sa evalueze 30 de dosare zilnic, fara sa afecteze activitatea Oficiului in implementarea celorlalte programe derulate?”, se intreaba, retoric, Silviu Draganescu.

In Romania, sunt doar OPT oficii care primesc dosare pentru minimis. Oficiul din Ploiesti, de exemplu, deserveste o buna parte din Muntenia, inclusiv Bucurestiul. Este deci de asteptat ca acel oficiu sa fie cuprins de haos.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite