România, printre statele care cer UE să amâne cu 5 ani interdicţia de vânzare a maşinilor pe benzină şi motorină

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

România se află printre statele care cer UE să amâne cu 5 ani interdicţia de vânzare a maşinilor pe benzină şi motorină, pentru anul 2040, scrie Reuters.

Politica UE vine pe fondul crizei climatice, blocul încercând astfel să reducă emisiile nete de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, în încercarea de a reduce efectele încălzirii globale asupra vieţii umane.

Pilonul este unul cheie şi în accelerarea trecerii la vehicule electrice, potrivit Reuters.

Statele care se împotrivesc acestei măsuri sunt România, Bulgaria, Slovacia, Portugalia şi Italia.

Propunerea făcută de Comisia Europeană încă de anul trecut are necesita o reducere de 100% a emisiilor de dioxid de carbon de la maşinile noi până în anul 2035. Acest lucru presupune oprirea vânzării vehiculelor alimentate cu combustibili fosili în UE din acel an.

Într-un document care a circulat printre statele UE, cele cinci ţări au cerut în schimb o reducere de dioxid de carbon cu 90% la maşini până în 2035 şi o ţintă de 100% până în 2040. Ele au spus că vehiculele utilitare uşoare ar trebui să îndeplinească o reducere de dioxid de carbon cu 80% până în 2035 şi 100% până în 2040, nu reducerea de 100% până în 2035 propusă de Comisie.

„Trebuie stabilite perioade de tranziţie adecvate şi adaptate,” se spune în document, invocând necesitatea extinderii infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice.

Un oficial bulgar, care nu a dorit să fie numit, a spus că politicile climatice trebuie să ia în considerare factori economici şi sociali, cum ar fi „diferenţele semnificative” în puterea de cumpărare dintre ţările UE.

   

Bruxelles spune că data din 2035 este crucială, deoarece durata medie de viaţă a maşinilor noi este de 15 ani – aşa că o interdicţie ulterioară ar împiedica UE să atingă emisii nete zero până în 2050, o ţintă globală, care ar evita schimbări climatice dezastruoase pentru omenire, potrivit oamenilor de ştiinţă.

Unele guverne ale UE susţin obiectivul stabilit pentru 2035. Chiar şi trei dintre cele mai mari companii de automobile susţin mişcarea UE pentru salvarea platei, Ford şi Volvo arătându-şi susţinerea public, iar Volkswagen propunându-şi să nu mai vândă maşini cu motor cu combustie în Europa până în 2035.

UE negociază şi o altă lege care impune ţărilor să instaleze milioane de încărcătoare pentru vehicule în acest deceniu.

În urmă cu câteva zile, şi Guvernul Germaniei a anunţat că nu va fi de acord cu planurile Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de maşini noi cu motoare cu ardere internă din 2035.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite