România, parteneră în cadrul celui mai mare târg de turism din Polonia – Tour and Travel Warsaw

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România este, în acest an, ţară parteneră la cea de a 29-a ediţie a Târgului de Turism de la Varşovia (Tour and Travel – TT Warsaw), eveniment ce se va desfăşura în perioada 23 – 25 noiembrie a.c.

Standul României la Târgul de Turism din Varșovia
România este parteneră la Târgul de turism din Polonia

După succesul remarcabil înregistrat în anul precedent, participarea țării noastre reprezintă o nouă oportunitate de promovare a ofertei turistice autohtone, manifestarea expozițională fiind adresată atât publicului larg, cât și specialiștilor, a informat Ministerul Economiei.

La ediția din acest an a TT Warsaw, România este prezentă cu un stand de 215 m², situat chiar la intrarea în târg, căruia i s-au alăturat 17 co-expozanți, din rândul tour operatorilor, unii dintre ei cu o experiență îndelungată pe piața poloneză, precum și reprezentanți ai Organizațiilor de Management al Destinației și ai autorităților publice locale, din diferite regiuni ale țării, în scopul promovării unei imagini complete, dinamice și autentice a destinației noastre.

În cadrul ceremoniei oficiale de deschidere a evenimentului, a fost prezent și secretarul de stat în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), Terente Ciui, care a realizat o scurtă prezentare a destinației turistice România, în încheiere adresând invitația tuturor participaților de a ne vizita țara. Totodată, pavilionul național a fost vizitat și de E.S. Cosmin Onisii, ambasadorul României în Republica Polonia, precum și de oficialități locale, printre care se numără și Andrzej Gut-Mostowy, secretar de stat în Ministerul Sportului și Turismului din Polonia.

Pe durata celor trei zile de manifestare expozițională, România va oferi o experiență care va reflecta autenticitatea țării noastre. Astfel, vizitatorii vor avea oportunitatea de a participa la o șezătoare, dar și să admire o expoziție de costume populare. Totodată, vor avea loc demonstranții ale meșterilor populari români, care vor face cunoscute publicului larg arta țeserii, a olăritului și a sculpturii în lemn.

Plimbare virtuală prin Deva

În cadrul standului, vizitatorii vor putea experimenta și o plimbare virtuală prin Deva, cu ajutorul unor ochelari 3D. În plus, Șuier, primul lup Cehoslovac din România, care a trecut testarea TSAC (Testul de Sociabiltate și Aptitudini Canine) de „good citizen”, va supraveghea atent activitatea și va aștepta cu nerăbdare ca trecătorii să realizeze, alături de el, fotografii de neuitat.

În scopul promovării tradițiilor și culturii autohtone, ansamblul folcloric Doina Chioarului din Maramureș va încânta publicul cu momente artistice atât pe scena principală de la Târgul de turism din Varșovia, de două ori pe zi, pe toată durata târgului, cât și la stand. Totodată, vizitatorii vor avea ocazia să admire un totem digital cu Mocănița și să deguste produse tradiționale din această zonă a țării. În tot acest timp, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) va oferi materiale de prezentare a destinației turistice România, respectiv broșuri și hărți, dar și alte obiecte promoționale.

Mai mult decât atât, MEAT va demara, chiar din a doua zi a manifestării expoziționale, o nouă campanie de promovare outdoor, similară cu cea desfășurată în Paris. Astfel, pe străzile din Varșovia, timp de o lună, 40 de autobuze urbane vor fi colantate cu o imagine reprezentantivă a Castelului Peleș, în timp ce 34 de ecrane digitale vor afișa fotografii, însoțite de brandul național și sloganul „Lăsați-vă surprinși de România”, cu Mănăstirea Sucevița, Transfăgărășan și Castelul Peleș. Acțiunea vizează, astfel, o expunere amplă pe piața poloneză, care va contribui la ridicarea profilului turistic al țării noastre.

Cheltuielile operatorilor economici, prezenți în standul Româiei de la TT Warsaw, sunt acoperite în totalitate, în ceea ce privește taxa de participare, închirierea spațiului și personalizarea desk-urilor, prin intermediul schemei de ajutor de minimis aprobată prin Ordinul nr. 330/2023. De asemenea, MEAT suportă 50% din costurile de transport extern pentru câte un reprezentant al fiecărui operator economic, cu condiția ca această sumă să nu depășească 500 de euro, precum și 50% din prețul primei nopți de cazare, la nivelul baremelor stabilite pentru instituțiile publice.

17 agenții de turism din România, prezente la Târg

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) anunță participarea a 17 agenții de turism din România la târgul de turism ”International Travel and Tourism Trade Fair” (TT Warsaw).

Prezența țării noastre la TT Warsaw este susținută și de o promovare intensă outdoor în capitala Poloniei, valoarea campaniei fiind de 44.000 de euro. Timp de o lună, în perioada 24 noiembrie – 23 decembrie, 40 de autobuze urbane, care trec prin punctele cheie din Varșovia, vor fi colantate cu o imagine reprezentativă a Castelului Peleș. De asemenea, pe durata a două săptămâni, în perioada 24 noiembrie –7 decembrie, 34 ecrane digitale, dintre care 5 în Gara Centrală și 29 din Varșovia (Rotunda), vor afișa fotografii, însoțite de brandul de țară, cu Mănăstirea Sucevița, Castelul Peleș și Transfăgărășan.

Participarea noastră la TT Warsaw reprezintă o oportunitate unică de a promova frumusețile și tradițiile României într-un context internațional. Suntem mândri să aducem în atenția publicului polonez ofertele diverse și inedite ale destinațiilor turistice din țara noastră. Turiștii polonezi sunt interesați mult de Trasilvania, Brașov, Valea Prahovei, Sighișoara, București, Litoral, Delta Dunării, posibilitățile de distracție din România, pelerinaje, turism balnear, city break-uri. În Maramureș și Bucovina, ei vin cu autocarele din nord și, de asemenea, se duc în locurile care au “memorie poloneză”, pe urmele soției lui Ștefan cel Mare, a Sfântului Ladislau în Oradea etc. Polonia a reprezentat o piață tradițională pentru România, care iată că revine”, subliniază Adrian Voican, vicepreședinte ANAT și președinte al Comisiei de Incoming a ANAT.

România deține la acest târg primul stand în dreptul intrării principale. Printre cele mai promovate regiuni ale României se numără Maramureș, alături de Bucovina, Prahova, Banat și de Litoralul Mării Negre. În standul României au fost prezenți Excelența sa Cosmin Onisii, Ambasadorul României în Polonia și Terente Ciui, secretar de stat în ministerul de resort (Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului - MEAT).

Standul Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică Prahova (APDT Prahova) oferă vizitatorilor materiale în limba poloneză și engleză, inclusiv broșuri de prezentare a zonei Prahova, informații despre vinurile locale, despre diverse produse culinare precum și flyere cu detalii despre unitățile de cazare ale membrilor asociației. Aceste materiale promițătoare invită publicul să descopere și să exploreze bogăția ofertei turistice din Prahova.

Iată ce au scris organizatorii târgului de turism de la Varșovia, pe site-ul evenimentului (https://warsawexpo.eu/en/let-yourself-be-surprised-by-romania/ ): ”Suntem încântați să anunțăm că România a devenit oficial țară parteneră la Târgului de Turism desfășurat la Ptak Warsaw Expo. Acest eveniment important deschide noi perspective de cooperare și promovare a obiectivelor turistice românești pe piața poloneză. România, bogată în peisaje frumoase, monumente culturale și istorie fascinantă, câștigă astfel o oportunitate unică de a-și prezenta potențialul turistic în fața unui public larg de vizitatori la târgul de la Ptak Warsaw Expo. Este o oportunitate excelentă de a cunoaște diversitatea ofertei turistice a României. Târgul de Turism este un loc excelent pentru a promova România ca destinație de călătorie atractivă, iar această cooperare va aduce beneficii atât României, cât și Poloniei. Suntem încrezători că acest parteneriat va consolida legăturile dintre țările noastre și va permite ambelor părți să se dezvolte în domeniul turismului”.

Vizitatorii polonezi ai standului României au fost foarte interesați de potențialul turistic al României, din perspectivă istorică, despre oportunităţi de petrecere a timpului liber dar și despre patrimoniul cultural al țării noastre ca destinație turistică. Polonezii prezintă un mare interes față de destinația turistică România. Standul României a primit, zi de zi, sute de vizitatori – atât profesioniști din turism, cât și jurnaliști, bloggeri sau vizitatori. Polonezii de vârsta a treia își amintesc de sejururile petrecute în stațiunile de pe litoralul Mării Negre sau la munte, iar mulți polonezi cu vârste de peste 50 de ani au studiat în București. Însă este îmbucurător că și categoria cuprinsă între 20 și 40 de ani cunoaște România – o parte dintre aceștia au fost în țara noastră, iar o parte intenționează.

ANAT își exprimă recunoștința față de colaboratorii săi din industrie și își propune să consolideze parteneriatele cu alte destinații turistice, contribuind astfel la creșterea vizibilității României pe harta turismului internațional.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite