Presiunile pentru urgentarea livrărilor cauzează pierderi majore, multe containere maritime ajungând în mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Containerele maritime puse unele peste altele pe navele uriaşe încep să cadă peste bord, astfel că mărfuri în valoare de milioane de dolari ajung pe fundul mării odată ce intensificarea presiunilor pentru urgentarea livrărilor creşte riscul unor greşeli, transmite Bloomberg.

„Din cauza utilizării accelerate a containerelor, aceste mari nave port-container sunt mult mai aproape de capacitatea maximă decât în trecut. Există presiuni comerciale asupra navelor să ajungă la timp şi, în consecinţă, să efectueze mai multe curse“, spune Clive Reed, fondatorul firmei Reed Marine Maritime Casualty Management Consultancy.

Peste 3.000 de containere au căzut în mare anul trecut şi peste 1.000 au avut aceeaşi soartă de la începutul acestui an, industria de shipping se confruntă cu cea mai mare creştere a containerelor pierdute pe mare din ultimii şapte ani. Lanţurile de aprovizionare pentru sute de retaileri şi producători americani precum Amazon şi Tesla, sunt perturbate de astfel de accidente, transmite Agerpres. 

Experţii în shipping spun că această nevoie de viteză creează condiţii periculoase care se transformă rapid într-un dezastru, fie că vorbim de poziţionarea incorectă a containerelor, fie că este vorba de căpitanii navelor care nu vor schimba cursul navei pentru a evita o furtună deoarece în acest fel economisesc combustibil şi timp.

O navă One Apus cu o lungime de 364 metri, a pierdut, în luna noiembrie a anului trecut, peste 1.800 de containere, din cauza vântului puternic şi a valurilor mari, marcând cel mai grav accident. În anul 2013, nava MOL Confort s-a rupt în două şi a pierdut întreaga încărcătură de 4.293 de containere în Oceanul Indian. One Apus a pierdut mărfuri în valoare de 90 de milioane de dolari, un container având un preţ mediyu de 50.000 de dolari.

Datele culese de Bloomberg arată că pierderile din acest an s-au ridicat la 54,5 milioane de dolari.

Oceanul Pacific reprezintă o regiune cu cel mai aglomerat trafic, conectând economiile din Asia cu consumatorii din America de Nord, dar este şi o zonă cu cele mai multe incidente maritime.

„Procentual, este o pierdere foarte mică. Dar este vorba de aproape 60% din valoarea monetară a tuturor incidentelor în care sunt implicate containere“, subliniază Jacob Damgaard, director asociat la Britannia P&I.

Mulţi experţi susţin că situaţia a devenit şi mai periculoasă din cauza presiunilor asupra lanţurilor de aprovizionare create de pandemia de coronavirus. În condiţiile în care, din ce în ce mai multe containere sunt amplasate unele peste altele, o navă poate deveni mai instabilă pe mare. Un alt risc este cel al echipajelor suprasolicitate. Din cauza numărului mare de containere de pe punte, este din ce în ce mai dificil pentru echipaje să verifice dacă fiecare şurub este strâns cum trebuie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite