Presa franceză: Carrefour vrea să vândă supermarketurile din România. Reacția companiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul francez de retail Carrefour analizează posibilitatea de a-și retrage operațiunile din România și a mandatat o bancă de investiții pentru a evalua interesul potențialilor cumpărători, scrie presa franceză.

Carrefour România FOTO Shutterstock
Carrefour România FOTO Shutterstock

UPDATE: Reacția Carrefour

La solicitarea „Adevărul” privind potențiala vânzare a supermarketurilor din România, Carrefour a precizat că „Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale”.

„În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.

Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și să atragă clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.

Inițiativele recurente, precum Bucuria începe cu prețuri mici, cataloagele săptămânale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecărui client. Un alt exemplu concret este și inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.

În prezent, compania derulează o nouă campanie exclusivă în platforma Act for Good, cu până la 1.000 de produse la preț redus între 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicație.

Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală”, au declarat reprezentanții Carrefour pentru „Adevărul”.

_________________________________________________________________________________________________

Știrea inițială

Mișcarea vine în contextul în care compania își revizuiește prezența internațională și caută să se retragă și din Polonia și Argentina, după vânzarea recentă a filialei din Italia.

Potrivit publicației franceze L’Informé, retailerul a decis deja să își vândă activitățile din România, deși grupul nu a confirmat oficial informația, scrie retaildetail.be/fr. Conform sursei, BNP Paribas ar fi banca însărcinată cu identificarea unui posibil cumpărător.

O strategie globală de reorganizare

În cadrul adunării generale a acționarilor din luna mai, directorul general Alexandre Bompard anunțase o „revizuire strategică completă” a activităților grupului. „Ne-am propus o analiză fără tabuuri. Există formate și piețe pe care vom decide fie să le vindem, fie să ne asociem. Vom fi foarte activi în lunile următoare”, declara atunci Bompard.

Decizia de a renunța la activele din România face parte dintr-un proces mai amplu de optimizare a portofoliului internațional al Carrefour. În iulie, grupul a vândut operațiunile din Italia – aproximativ 1.200 de magazine – către compania NewPrinces. În paralel, JP Morgan ar gestiona procesul de vânzare din Polonia, iar Deutsche Bank pregătește ieșirea din Argentina.

Prezența Carrefour în România

Deși analizează o eventuală vânzare, Carrefour România a raportat rezultate stabile pentru acest an. În al treilea trimestru, compania a înregistrat o creștere comparabilă a cifrei de afaceri de 0,2%, iar pe primele nouă luni din 2025, veniturile s-au ridicat la 2,2 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 1,9% față de anul anterior.

Carrefour operează în România o rețea de sute de magazine sub mai multe formate — hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate — și se numără printre cei mai mari angajatori din sectorul de retail.

O mișcare anticipată de analiști

Decizia grupului nu este considerată o surpriză. De mai mulți ani, Carrefour își concentrează eforturile pe piețele considerate strategice, precum Franța, Spania și Brazilia, și renunță treptat la operațiunile mai puțin profitabile.

Pentru moment, compania nu a făcut comentarii oficiale privind o posibilă tranzacție în România.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite