Pot sau nu să fie deconectaţi românii care nu şi-au schimbat furnizorul de energie electrică? Poziţia oficială a furnizorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Energie electrica

Reprezentanţii Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România (AFER) au explicat joi, într-o întâlnire online, ce se întâmplă de la 1 ianuarie cu consumatorii care nu au optat încă pentru schimbarea furnizorului, în contextul liberalizării pieţei de energie electrică.

De la 1 ianuarie, piaţa de electricitate va fi complet liberalizată, iar consumatorii casnici au de ales fie să rămână cu vechiul contract, la un preţ numit "de serviciu universal", avizat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), fie să semneze un nou contract cu furnizorul actual sau cu altul licenţiat de ANRE.

În spaţiul public s-a vehiculat în ultima perioadă informaţia că oamenii sunt obligaţi să încheie noi contracte, ceea ce este fals, susţin reprezentanţii AFER.

"Odată cu liberalizarea pieţei, nu trebuie să existe grija că veţi rămâne fără energie. Nu! Toţi consumatorii vor continua să fie alimentaţi în funcţie de opţiunea pe care o au: schimbă contractul sau continuă, el va fi alimentat în continuare", a spus Ion Lungu, preşedintele AFER, citat de Agerpres.

La rândul său, Cristi Culea, membru în Comitetul Director al AFER, a întărit această idee.

"Nimeni nu rămâne fără energie, iar consumatorii au fost informaţi de către furnizori de acest lucru. Preţurile pentru noul serviciu universal, pentru consumatorii care nu vor alege contracte noi în piaţa liberă, vor fi făcute pe baza achiziţiilor de energie ale furnizorilor şi suntem totuşi într-o zonă deficitară de producţie, ceea ce înseamnă că furnizorii vor lua energia tot de e piaţă, unde există regula cererii şi ofertei", a spus reprezentantul furnizorilor.

ANRE încă nu a avizat încă preţurile de serviciu universal şi, potrivit informaţiilor din piaţă, acest lucru se va întâmpla în viitoarea şedinţă a Comitetului de reglementare, care va avea loc pe 23 decembrie.

"Un lucru cert este că nimeni nu este captiv şi orice consumator are libertatea să-şi aleagă cea mai bună ofertă. În privinţa întârzierii preţurilor, vreau să vă spun că nu este finalizată nici măcar metoda de stabilire a preţurilor şi timpul în care consumatorul poate alege dacă va accepta sau nu serviciu universal. Ştiu că există în discuţie un act care propune ca consumatorul final să aibă timp până la sfârşitul lunii ianuarie dacă doreşte să aleagă serviciul universal sau dacă vrea oferta de piaţă liberă a acelui furnizor cu care este astăzi în zona de reglementat", a subliniat Culea.

Lungu a mai spus că există în acest moment 2,650 milioane de clienţi casnici care activează în piaţa concurenţială, fiind alimentaţi de furnizorii lor clasici faţă de doar 2 milioane în 2019, ceea ce reprezintă o creştere substanţială. Totodată, furnizorii concurenţiali alimentează acum 200.000 de clienţi casnici, faţă de 50.000 anul trecut.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite