Piaţa aparatelor fitness se dublează de la an la an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cererea de astfel de produse a crescut în contextul în care tot mai mulţi români îşi amenajează săli de fitness la domiciliu. Creşterea numărului persoanelor afectate de

Cererea de astfel de produse a crescut în contextul în care tot mai mulţi români îşi amenajează săli de fitness la domiciliu.

Creşterea numărului persoanelor afectate de obezitate, precum şi avântul pieţei imobiliare impulsionează vânzările de aparate pentru slăbit şi fitness. Operatorii din domeniu spun că afacerile se dublează de la an la an, tendinţă manifestată atât pe canalele clasice de distribuţie, cât mai ales pe internet.


Dezvoltarea explozivă a afacerilor imobiliare generează creşterea cererii pe un segment de piaţă, care, la prima vedere, nu are nicio legătură cu construcţia de locuinţe. Aceasta pentru că este la modă printre cei care au privilegiul să se mute într-o locuinţă nouă să-şi doteze măcar o încăpere cu echipamente complete de fitness. Aranjarea unei săli de sport la domiciliu reprezintă o adevărată mină de aur pentru comercianţii de astfel de produse. Potenţialul pieţei este cu atât mai mare, în condiţiile în care circa 20% din români suferă de obezitate, iar circa 40% sunt supraponderali, potrivit statisticilor oficiale.

Inexistentă în România înainte de anii '90, piaţa de profil s-a dublat de la an la an, ajungând în prezent să ruleze vânzări de milioane de euro. Reprezentanţii companiilor care vând astfel de produse susţin că, în ultima perioadă, cererea pentru astfel de produse a crescut foarte mult, majoritatea clienţilor fiind persoane fizice care achiziţionează aparatele pentru uz personal şi mai puţin cluburile de fitness, care cumpără aparatele direct de la importatori.

Boom al vânzărilor pe internet

"De la inaugurarea magazinului on-line, în urmă cu şapte luni, vânzările de astfel de aparate au crescut cu 100%. Avem o gamă variată de aparate pentru fitness, însă cele mai cerute tipuri de aparate de către clienţii noştri sunt benzile de alergat şi bicicletele de interior, urmate de stepper", a declarat, pentru "Adevărul", Valentin Vlăducă, directorul de operaţiuni al companiei Onestop.ro

Acesta spune că, în ultimele şase luni, vânzările companiei s-au cifrat la 600-700 milioane de lei, numai pe segmentul aparatelor pentru fitness, cel mai mare volum al vânzărilor fiind consemnat în lunile de toamnă, perioadă în care practic s-a dublat volumul de aparate vândute.

"În cele câteva luni de funcţionare, ponderea vânzărilor de aparate pentru fitness în totalul vânzărilor companiei a crescut de la 5% la aproape 20%, acestea situându-se pe locul trei, în topul celor mai vândute produse, după electrice şi electrocasnice", mai spune Valentin Vlăducă, care apreciază că majoritatea clienţilor îşi cumpără unul sau mai multe aparate fie pentru locuinţa proprie, fie pentru amenajarea unor mini-săli de gimnastică în cadrul companiilor la care sunt acţionari.

Primăvara şi toamna vânzările merg cel mai bine

Susţinute de segmentul populaţiei cu venituri medii şi peste medie, cu preponderenţă de sex feminin, vânzările de aparate pentru fitness s-au dublat practic de la an la an, consideră şi reprezentanta companiei ibai.ro, Rodica Grigorescu. Ea spune că anual pe site-ul ibai.ro se vând între 300 şi 500 de astfel de aparate, în perioada primăvară-toamnă, vânzările fiind mai mari cu 50% faţă de altă perioadă a anului. Pe de altă parte, canalele clasice de distribuţie raportează valori mai mici ale vânzărilor, deşi în volum piaţa aparatelor fitness a avansat cu 15%.

"În cadrul hipermarketurilor Carrefour, comparând prima parte a acestui an cu perioada similară din 2006, constatăm o creştere cu 15% a vânzărilor din punct de vedere cantitativ. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, aceasta este mai mică cu aproximativ 5% decât în perioada similară a anului trecut, fapt datorat ieftinirii acestor produse după aderarea la UE", declară Andreea Mihai, director marketing la Carrefour România.

Bicicletele de interior şi benzile de alergat, cele mai vândute

Aceasta spune că vânzările pentru această categorie de produse sunt sezoniere, astfel încât, în perioada decembrie-martie, ajung să se dubleze faţă de lunile de peste vară. "Vârful vânzărilor este atins în luna februarie. Motivele pentru care clienţii aleg aceste produse sunt: preţul, comoditatea în utilizare, spaţiul mic ocupat în locuinţă, eficienţă în utilizare şi fiabilitate, mai spune oficialul Carrefour.

În cadrul magazinelor Auchan, între lunile octombrie şi martie, se vând bine aparatele de fitness - bicicletele, centre multifuncţionale şi benzi de alergat, a adăugat la rândul său Mariana Drăgan, manager comunicare Auchan România.

"Iarna trecută a fost destul de atipică, de aceea, pe lângă schi şi sănii (puţine), am vândut chiar echipamente de interior pentru slăbit, precum şi biciclete sau role, acestea din urmă fiind în mod normal rezervate sezonului de vară. Ba chiar a fost nevoie să introducem mult mai devreme, odată cu colecţia vestimentară de primăvară-vară, şi echipamentele sportive specifice sezonului estival" , a spus oficialul Auchan.

În ceea ce priveşte aparatele de fitness, cel mai căutate sunt bicicletele mecanice de apartament, dar şi bicicletele eliptice au început să se vândă din ce în ce mai mult, precizează Mariana Drăgan.

Exerciţiile fizice, modalitate importantă de menţinere a sănătăţii pentru români

Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare a pieţei Daedalus Consulting, 68,7% din români consideră că exerciţiile fizice reprezintă o modalitate eficientă de menţinere a sănătăţii. Exerciţiile fizice sunt considerate importante în menţinerea sănătăţii atât de bărbaţi, cât şi de femei (aproximativ 68%), dar sunt practicate în mai mare măsură de către bărbaţi. "Din anul 2002, anul realizării primei ediţii a acestui studiu, numărul românilor care practică diverse activităţi pentru menţinerea sănătăţii a crescut, deşi modificările în comportament sunt la o scală mai mică. Cele mai semnificative schimbări se remarcă în cazul exerciţiilor fizice (55,3% în 2007, faţă de 29% în 2002), respectării orelor de somn (60,8% faţă de 52,4%) şi respectării postului (34,6% faţă de 28,3%)", a declarat Anca Amariei, client research service, în cadrul Daedalus Consulting.

>> Comparând prima parte a acestui an cu perioada similară din 2006, constatăm o creştere cu 15% a vânzărilor din punct de vedere cantitativ
Andreea Mihai,
director marketing la Carrefour România

Din anul 2002, anul realizării unui studiu de profil, numărul românilor care practică diverse activităţi pentru menţinerea sănătăţii a crescut
Anca Amariei,
client research service Daedalus

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite