OpenAI lansează ChatGPT Enterprise, un nivel de business al chatbot-ului său AI

0
Publicat:
Ultima actualizare:

OpenAI, unul dintre cele mai importante laboratoare de cercetare în domeniul inteligenței artificiale, a anunțat lansarea ChatGPT Enterprise, un nivel comercial al popularului său chatbot AI, ChatGPT. Acest anunț marchează o etapă importantă pentru OpenAI de la debutul ChatGPT. Versiunea pentru întreprinderi, disponibilă începând de luni, a fost dezvoltată cu ajutorul a peste 20 de companii de diferite dimensiuni și sectoare de activitate, potrivit lui Brad Lightcap, COO al OpenAI.

ChatGPT job FOTO Shutterstock 2249349207 (1) jpg

ChatGPT Enterprise oferă acces la GPT-4 fără limite de utilizare, performanțe de până la două ori mai rapide decât versiunile anterioare și credite API. Cu toate acestea, prețul pentru ChatGPT Enterprise nu va fi anunțat public, deoarece va depinde de cazurile de utilizare și de dimensiunea fiecărei companii. Printre utilizatorii beta ai acestei noi oferte se numără companii notabile precum Block, Canva și The Estée Lauder Cos, scriu jurnaliștii CNBC.

Investiție de 10 miliarde de dolari

Această evoluție urmează investiției extinse a Microsoft în OpenAI, o investiție suplimentară de 10 miliarde de dolari, ceea ce o face cea mai mare investiție în inteligență artificială a anului, potrivit PitchBook.

De asemenea, OpenAI ar fi încheiat o vânzare de acțiuni în valoare de 300 de milioane de dolari, la o evaluare între 27 și 29 de miliarde de dolari, cu investiții de la firme precum Sequoia Capital și Andreessen Horowitz. De la lansarea sa din noiembrie, ChatGPT a depășit 100 de milioane de utilizatori activi lunar, doborând recordurile pentru aplicația de consum cu cea mai rapidă creștere din istorie, după cum a precizat Brian Burke, vicepreședinte de cercetare la Gartner.

Cu ce diferă ChatGPT Enterprise de versiunea gratuită

Lightcap a dezvăluit că peste 80% dintre companiile din Fortune 500 au echipe care utilizează în mod activ ChatGPT. Un diferențiator cheie între ChatGPT Enterprise și versiunea destinată consumatorilor este capacitatea clienților de a introduce date despre companie pentru a antrena și personaliza ChatGPT pentru propriile industrii și cazuri de utilizare. Deși unele dintre aceste caracteristici nu sunt disponibile în debutul de luni, OpenAI intenționează să introducă un alt nivel de utilizare, numit ChatGPT Business, pentru echipele mai mici, dar nu a precizat un calendar.

OpenAI a subliniat într-o postare pe blog că nu se antrenează pe datele sau conversațiile de afaceri ale clienților, iar modelele sale nu învață din utilizare. Cu toate acestea, compania înregistrează date agregate privind utilizarea instrumentelor, inclusiv metadate de performanță, așa cum este relativ standard, a declarat Lightcap.

Lansarea ChatGPT Enterprise vine în contextul unei curse de arme AI în curs de desfășurare între liderii chatbot, cum ar fi OpenAI, Microsoft, Google și Anthropic. Giganții din domeniul tehnologiei nu numai că lansează noi aplicații de chatbot, dar introduc și noi caracteristici pentru a încuraja consumatorii să adopte AI generativ în rutina lor zilnică. De exemplu, OpenAI și-a lansat aplicația pentru iOS în luna mai, urmată de cea pentru Android în iulie. Google își actualizează în mod regulat chatbotul Bard, iar Microsoft introduce funcții precum căutarea vizuală în Bing. Anthropic, un startup de AI fondat de foști directori ai OpenAI, a debutat cu un nou chatbot AI, Claude 2, în iulie, după ce a strâns 750 de milioane de dolari în două runde de finanțare.

Cât costă răspunsurile pe care le primim de la ChatGPT

Întrebat cum se compară ChatGPT Enterprise cu Bing Chat Enterprise, chatbotul AI pentru întreprinderi al Microsoft, un reprezentant al OpenAI a declarat: „Acesta este un produs OpenAI independent de Microsoft. Acestea fiind spuse, sperăm că produsul nostru poate funcționa cu alte instrumente, inclusiv cu cele ale Microsoft. Clienții pot alege ce platformă este potrivită pentru afacerea lor”.

Operarea ChatGPT este costisitoare, fiecare chat costând probabil OpenAI "cenți cu o singură cifră, potrivit unui tweet al directorului general Sam Altman. Acest lucru sugerează că operarea serviciului pentru 100 de milioane de persoane pe lună ar putea costa milioane de dolari.

Cea mai mare provocare în dezvoltarea ChatGPT Enterprise a fost prioritizarea funcțiilor, a declarat Lightcap pentru CNBC. De exemplu, echipa a dezbătut dacă Code Interpreter, o funcție ChatGPT Plus redenumită în Advanced Data Analysis, era o prioritate pentru ChatGPT Enterprise. Deși a fost suprapusă cu alte caracteristici interesante, feedback-ul din partea companiilor a dus la prioritizarea acesteia.

OpenAI plănuiește să se alăture „cât mai multor întreprinderi în următoarele câteva săptămâni”, potrivit postării de pe blogul companiei. Această mișcare semnifică angajamentul OpenAI de a-și extinde ofertele și de a răspunde nevoilor întreprinderilor de toate dimensiunile, contribuind în cele din urmă la progresul aplicațiilor de inteligență artificială în sectorul întreprinderilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite