Oficial din Trasporturi: Vom folosi toate capacităţile, feroviare, navale şi rutiere pentru a putea tranzita marfă dinspre şi spre Ucraina

0
0
Foto: facebook Sorin Grindeanu
Foto: facebook Sorin Grindeanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a transmis, miercuri, că a avut o discuţie online cu ministrul Agriculturii din Ucraina, iar România va folosi toate capacităţile, feroviare, navale şi rutiere pentru a putea tranzita marfă dinspre şi spre Ucraina, informează News.ro.

Oficialul a precizat că şi CFR Marfă se întâlneşte cu operatorii feroviari din Ucraina, pentru a pune la punct colaborarea pe sistemul feroviar.

„Sunt discuţii permanente, nu s-a stabilit concret, noi deja avem un flux de marfă care vine şi pleacă prin Portul Constanţa, care era destinat porturilor ucrainene de la Marea Neagreă, dar lucrurile sunt într-o continuă desfăşurare”, a spus secretarul de stat. 

Reprezentantul Ministerului Transporturilor a precizat că partea română va folosi toate capacităţile pentru a ajuta Ucraina.

„Noi vom folosi toate capacităţile, şi feroviare, şi navale şi rutiere pentru a putea tranzita marfă şi dinspre şi spre Ucraina, în aşa fel încât să profităm de contextul geopolitic şi strategic să ajutăm la evacuarea mărfii, exportul din Ucraina către ţările de destinaţie şi la aprovizionarea Ucrainei cu ceea ce ar trebui să importe pentru a paroviziona populaţia şi ce mai funcţionează din economie”, a explicat sursa citată, transmite News.ro. 

Ionel Scrioşteanu a mai afirmat că a avut o discuţie online cu ministrul Agriculturii din Ucraina, şi aceste discuţii continuă şi la alte niveluri. 

„CFR Marfă se întâlneşte, la rândul lui, direct cu operatorii feroviari din Ucraina, pentru a pune la punct colaborarea pe sistemul feroviar şi a continua, pentru că noi colaboram şi înainte, şi punem la dispoziţie toate capacităţile feroviare”, a arătat Scrioşteanu, menţionând că se îmbunătăţeşte infrastructura, acolo unde e nevoie. 

Acesta a menţionat că şi vizita vicepremierului Sorin Grindeanu în Portul Constanţa a fost tot în acest context, de a flexibiliza şi a îmbunătăţi capacitatea feroviară de legătură. 

Pe partea de rutier, oficialul a spus că a avut loc o întâlnire cu patronatele, pentru a vedea ce mijloace pot fi puse la dispoziţie, pentru a face transport şi pe rutier consistent dinspre şi spre Ucraina. 

Pe fluvial, secretarul de stat a afirmat că se încearcă capacitarea la maxim a tuturor barjelor, pentru a face transport dinspre porturile ucrainele de la Dunăre, pentru a prelua şi de acolo maximum de marfă şi se capacitează şi Portul Galaţi, unde există o linie feroviară cu ecartament ucrainean, care poate fi pusă la dispoziţie, pentru a putea veni cu trenurile direct în portul Galaţi, pentru încărcare şi descărcare. 

Ucraina discută cu România despre posibilitatea de a exporta produse agricole prin portul Constanţa, în condiţiile în care invazia Rusiei a blocat porturile ucrainene, a anunţat miercuri Ministerul ucrainean al Agriculturii într-un comunicat de presă, preluat de Reuters.

Ucraina, unul dintre cei mai mari exportatori mondiali de cereale şi uleiuri vegetale, are suficiente stocuri pentru a-şi asigura necesarul alimentar pentru doi ani, însă pierde 1,5 miliarde de dolari în fiecare lună din cauza incapacităţii de a exporta produse agricole în contextul invaziei ruseşti, se arată în comunicatul Ministerului ucrainean al Agriculturii.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, marţi, că traficul de mărfuri în Portul Constanţa a crescut cu opt procente după începerea războiului din Ucraina, precizând că dacă înainte de acest conflict erau operate aici 33 de nave pe zi acum numărul acestora a ajuns la 50.

„Au fost creşteri în ultima perioadă legate de circulaţia mărfurilor. Urmare a situaţiei geopolitice a crescut undeva cu 8% traficul. Cele mai mari creşteri s-au înregistrat pe zona de produse petroliere, undeva 53% de când a apărut conflictul din Ucraina, pe echipamente maşini - 97,6%, pe îngrăşăminte pe la 20% şi pe combustibili minerali solizi pe la 17 - 18%. 

Dacă vorbim în mii de tone zilnic media zilnică a cantităţilor de mărfuri operate  a crescut cu circa 30.000 de tone pe zi comparativ cu ceea ce s-a întâmplat în aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 130.000 cât era anul trecut la 160.000. Anul trecut erau în medie de 33 de nave pe zi care operau aici, acum am ajuns la aproape 50”, a declarat Sorin Grindeanu.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri