Nike ajunge pe marile ecrane: Afacerile îi vor crește în urma promovării filmului Air - Courting a legend

0
Publicat:

O amplă analiză asupra legăturii dintre industria sportului și cea a cinematografiei scoate la iveală profiturile uriașe pe care companiile din domeniul sportului îl fac îăn urma promovării.

Michael Jordan în timpul unui meci de baschet
Michael Jordan a câștigat o avere de pe urma contractului încheiat cu Nike

Compania de echipament sportiv Nike (NKE) depune eforturi susținute pentru a rezolva problemele de inventar create de dificultățile din lanțurile de aprovizionare de anul trecut, oferind în același timp o creștere de două cifre în toate liniile sale de afaceri. Dar pentru fanii sportului și ai filmelor, luna aprilie va aduce ocazia de a afla cum, în urmă cu aproape 40 de ani, un baschetbalist debutant a ajutat Nike să devină unul dintre cele mai importante branduri din baschet”, precizează analistul eToro Bogdan Maioreanu.

Fanii așteaptă la începutul lunii viitoare lansarea filmului Air - Courting a legend, în care joacă Matt Damon, Ben Affleck, Jason Bateman și Viola Davis. Filmul biografic se va concentra asupra lui Sonny Vaccaro, creatorul mărcii Air Jordan. În 1984, Nike căuta să găsească o modalitate de a deveni unul dintre cele mai importante branduri de pantofi sport în baschetul american, iar Vaccaro a decis să încheie un parteneriat cu Michael Jordan, un jucător aflat la începutul carierei, care tocmai fusese recrutat de către Chicago Bulls de la Universitatea din Carolina de Nord.

Reclama cu trailerul noului film, plătită de Amazon, a costat 7 milioane de dolari

Pe măsură ce cariera lui Michael Jordan a luat avânt, Air Jordan s-a transformat într-un fenomen cultural, vânzând milioane de pantofi, câștigând multe milioane de dolari și conducând la crearea liniei de încălțăminte și îmbrăcăminte sportivă Jordan, sub umbrela Nike. Un trailer al noului film a fost difuzat în timpul Super Bowl, reclama având un cost estimat la 7 milioane de dolari, plătit de Amazon. Filmul va fi lansat pe 5 aprilie în cinematografe, iar ulterior va fi difuzat și prin Prime video.

Nu este o întâmplare faptul că filmul Air face portretul uneia dintre mărcile iconice și al unuia dintre cei mai importanți atleți din istoria sportului: Jordan. Brandul este încă atrăgător pentru clienți, în ciuda retragerii lui Michael Jordan din sport în 2003. De fapt, în cel mai recent raport financiar, Nike a menționat că toate mărcile sale - Nike, Jordan și Converse - au condus anul trecut la o creștere de două cifre fără a lua în considerare impactul cursului de schimb valutar”, spune analistul.

Nike a depășit așteptările analiștilor privind profiturile și veniturile trimestriale, reducând în același timp de la un trimestru la altul stocurile excedentare de produse. Stocurile reprezintă un punct cheie pentru investitori, deoarece nivelurile mai ridicate cauzate de întreruperile lanțului de aprovizionare au însemnat că Nike a trebuit să facă reduceri pentru a-și vinde produsele, ceea ce a afectat marjele. Directorul general Matt Friend i-a liniștit pe investitori spunând că firma face "progrese extraordinare în ceea ce privește stocurile" și dându-le speranța unor marje de profit mai mari.

Acțiunile Nike au crescut cu 25%

Acțiunile Nike au avut șase luni puternice, urcând cu peste 25%, deoarece consumatorii au continuat să cheltuiască, prezența incontestabilă a brandurilor sale ajutând gigantul de îmbrăcăminte sportivă să navigheze în perioada dificilă a ultimilor ani. Deși estimările au fost ușor slabe pentru întregul an, există o mulțime de aspecte pozitive pentru investitori, cum ar fi scăderea stocurilor excedentare, vânzările solide direct către consumatori și redeschiderea Chinei.

Principalul concurent al Nike, Adidas (ADDYY) și-a publicat raportările financiare la începutul acestei luni și a avut, de asemenea probleme, în principal din cauza anulării contractului cu brandul Yeezy al lui Kanye West. Ca urmare, compania a înregistrat un impact negativ de aproximativ 600 de milioane de euro anul trecut, cu previziuni pentru o altă pierdere de venituri de aproximativ 1,2 miliarde de euro din cauza riscurilor de a nu-si vinde stocul existent de produse Yeezy.

Acțiunile Nike înregistrează o creștere de aproape 1% de la începutul anului până în prezent, iar cele ale Adidas de aproape 8%. Investitorii se tem că măsurile pentru rezolvarea problemei stocurilor vor conduce la o scadere și mai mare a marjelor Nike. Dar dacă un investitor ar fi investit în 2012, 10.000 de dolari în total, în mod egal în ambele companii, la sfârșitul lunii februarie a acestui an poziția sa ar fi valorat peste 42.000 de dolari. Acesta este un randament anualizat de 13,75%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite