Meta: Inteligența artificială sporește randamentul campaniilor publicitare din social media cu 32%
0Anunțurile care rulează pe aplicațiile Meta au înregistrat o creștere medie de 32% a rentabilității cheltuielilor cu ajutorul inteligenței artificiale, spune Nicola Mendelsohn, șeful grupului de afaceri globale.
De asemenea, reclamele care folosesc inteligența artificială au redus costul de achiziție cu aproximativ 17%, a declarat Mendelsohn într-un interviu acordat joi de la Forumul Economic Mondial de la Davos, transmite Bloomberg.
Instrumentele de inteligență artificială au simplificat și procesul de creare a campaniilor. În timp ce în trecut, ar fi putut fi nevoie de 15 până la 30 de pași pentru ca agenții de publicitate să configureze o campanie, „acum o poți face dintr-un singur buton”, a spus Mendelsohn.
Anul trecut, Meta a lansat noi instrumente de inteligență artificială generativă pentru agenții de publicitate, cu funcții care permit companiilor să creeze imagini și text mai rapid și să prezică performanța reclamelor, ca parte a unui efort mai amplu de a îmbunătăți performanța și de a compensa datele de targetare pe care le-a pierdut în urma modificărilor privind confidențialitatea la Apple Inc.
În plus, în luna octombrie a anului trecut, Meta a introdus un nou plan de abonament pentru utillizatorii Facebook și Instagram din Europa, care asigură o experiență fără reclame, pentru a se conforma reglementărilor Uniunii Europene.
Planurile de abonament lunar pentru utilizatorii din UE, Spațiul Economic European și Elveția costă 9,99 euro, echivalentul a 50 de lei, pentru utilizatorii web, în timp ce utilizatorii iOS și Android plăteasc 12,99 euro pe lună, echivalentul a 65 de lei.
Reglementările UE amenință să limiteze capacitatea Meta de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără consimțământul acestora și să afecteze principala sa sursă de venit.
Cea mai populară rețea de socializare din lume a fost supusă unor presiuni antitrust în UE. În iulie, a pierdut lupta împotriva unui ordin german de restricționare a datelor, deoarece instanța supremă din Europa a sprijinit competența autorității germane de supraveghere antitrust de a investiga și încălcările de confidențialitate.