Mercedes-Benz amână obiectivul de electrificare și întărește gama de motoare cu combustie

0
Publicat:

Mercedes-Benz și-a amânat joi obiectivul de electrificare cu cinci ani și a asigurat investitorii că va continua să își îmbunătățească modelele cu motoare cu combustie, devenind cel mai recent constructor auto care a semnalat un apetit mai slab decât se aștepta pentru mașinile cu baterii.

foto emblemă logo Mercedes Benz
Mercedes-Benz amână obiectivul de electrificare a mașinilor sale Foto: Shutterstock

Compania se așteaptă acum ca vânzările de vehicule electrificate, inclusiv cele hibride, să reprezinte până la 50% din total până în 2030 - cu cinci ani mai târziu față de previziunile sale din 2021, când își propunea să atingă pragul de 50% până în 2025, cu mașini preponderent electrice.

În timp ce producătorii și furnizorii de automobile pariază mult pe cererea viitoare de vehicule electrice, investițiile în dezvoltarea capacităților și a tehnologiilor au depășit cererea reală de vehicule electrice, ceea ce i-a determinat pe constructorii de automobile să reajusteze planurile de producție.

Directorul general Ola Kaellenius a avertizat spre sfârșitul anului trecut că, chiar și în Europa, este probabil ca vânzările să nu fie complet electrice până în 2030, în condițiile în care, în prezent, mașinile alimentate cu baterii reprezintă doar 11% din totalul vânzărilor, iar 19% incluzând hibrizii.

Kaellenius a declarat că Mercedes-Benz a vrut ca clienții și investitorii să știe că este bine poziționată pentru a continua să producă mașini cu motoare cu combustie și că este pregătită să actualizeze tehnologia până în deceniul următor.

Planurile sale actuale de actualizare înseamnă că „este aproape ca și cum vom avea o nouă gamă în 2027 care ne va duce până în anii 2030”, a spus Kaellenius.

Acțiunile constructorului de automobile de lux au crescut cu 5,9% în urma acestei știri, fiind susținute și de un program de răscumpărare de acțiuni în valoare de 3 miliarde de euro, dezvăluit miercuri târziu.

Creșterea economică mai lentă, blocajele din lanțul de aprovizionare și tensiunile comerciale dintre China și atât SUA, cât și Uniunea Europeană au cântărit, de asemenea, asupra perspectivelor Mercedes-Benz pentru 2024, a precizat constructorul auto, prognozând un randament mai mic al vânzărilor în divizia sa de autoturisme și camionete.

Vânzările din primul trimestru vor fi probabil sub nivelul din anul precedent, a precizat compania, deoarece lipsa de componente - în special a sistemelor de 48 de volți furnizate de Bosch - continuă să frâneze producția.

Vânzările de vehicule electrificate, inclusiv cele de hibrizi, ar urma să rămână la aproximativ 19-21% din total, a precizat Mercedes-Benz.

Constructorul de mașini de lux a raportat un randament ajustat al vânzărilor diviziei sale auto de 12,6% pentru 2023, în conformitate cu previziunile sale, în condițiile în care inflația și costurile legate de lanțul de aprovizionare, precum și lipsa de componente i-au afectat profiturile.

Pentru 2024, a spus că se așteaptă la un randament ajustat mai mic, de 10-12% pentru autoturisme și 12-14% pentru camionete, în scădere față de 15,1% anul trecut.

Compania a majorat prețul mediu cu 2%, la 74.200 de euro, și a crescut cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare pentru tehnologii viitoare, cum ar fi platforma MB.OS.

Profitul grupului înainte de dobânzi și impozite a scăzut la 19,7 miliarde de euro, de la 20,5 miliarde de euro anul trecut, în ciuda unei creșteri de 2% a veniturilor. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite