„Manipulare periculoasă!” Cum justifică sindicaliștii de la Aeroporturi București „numărul prea mare de angajați” invocat de Anastasiu

0
Publicat:

Sindicaliștii de la Aeroporturi București resping acuzațiile vicepremierului Dragoș Anastasiu privind „numărul prea mare de angajați”. Ștefan Mladin, liderul sindicatului din cadrul companiei, susține ignoră realitățile din teren.

Aeroportul Otopeni FOTO: Adevărul
Aeroportul Otopeni FOTO: Adevărul

Afirmația că „în România, un aeroport are nevoie de 1.400 de angajați pentru ceea ce în alte țări fac 800” este o comparație superficială, care ignoră contextul specific fiecărei structuri organizaționale, al nivelului de externalizare și al standardelor de siguranță și securitate.

În multe aeroporturi europene, o mare parte din activități sunt externalizate către firme private, reducând numărul „oficial” de angajați, dar nu volumul de muncă. În schimb, în România, multe servicii sunt gestionate intern, ceea ce explică diferența numerică. Mai mult, munca în aeroport nu este una obișnuită — este despre siguranță, precizie, responsabilitate maximă. Nu poate fi redusă la un simplu calcul de productivitate.

Să generalizezi pe baza unui indicator simplist, fără să iei în calcul legislația națională, condițiile de muncă, cerințele impuse de instituții internaționale, sau nevoia reală din teren, e nu doar nedrept, ci și periculos. Un astfel de discurs alimentează o narațiune falsă despre „bugetarii leneși” și pregătește terenul pentru măsuri brutale de austeritate, fără o analiză reală de impact”, potrivit lui Mladin.

Acesta susține că prin această companie sunt administrate două aeroporturi internaționale, Henri Coandă (Otopeni) și Aurel Vlaicu (Băneasa) și îl acuză pe vicepremier de manipulare care poate ascunde alte interese.

”Mai mult, activitatea se desfășoară în regim permanent 24/7, având un grad ridicat de complexitate operațională, risc și responsabilitate. Personalul CNAB acoperă toate serviciile: operațional, comercial, întreținere, siguranță și securitate, servicii medicale, salvare și stingere incendii, asistență pasageri, handling, infrastructură critică etc. — lucruri care, în alte țări, sunt împărțite de cele mai multe ori între mai mulți operatori economici.

Deci, comparația nu este doar inechitabilă, dar ascunde și intenția clară de a decredibiliza compania, în pregătirea unor măsuri de austeritate și restructurare. Aceste afirmații nu sunt despre eficiență, ci despre control și imagine publică”, mai spune liderul de sindicat.

Mladin spune că sindicatele din CNAB nu vor accepta stigmatizarea angajaților prin comparații superficiale. ”În loc de atacuri la adresa celor care muncesc zi de zi pentru siguranța pasagerilor și buna funcționare a infrastructurii aeroportuare, cerem o analiză obiectivă, realizată cu experți reali din domeniu. Suntem deschiși dialogului, dar nu vom tolera concluzii pripite în numele unei „reforme” fără fundamente tehnice. E ușor să reduci cifrele pe hârtie – greu e să ții în picioare un sistem complex, sigur și funcțional”, mai spune liderul de sindicat.

Aeroporturile din România au un număr prea mare de angajați raportat la volumul de pasageri spre deosebire de aeroporturile similare din Europa, a declarat marți vicepremierul Dragoș Anastasiu într-o conferință de presă.

El a subliniat că un aeroport din România, pe care a refuzat să-l identifice, gestionează cu 1.400 de angajați același număr de pasageri ca unele din Europa care au până în 800 de angajați.

„O singură cifră, la noi 1.400 de oameni într-un aeroport, în alte părți cu același număr de pasageri 800 de oameni, iar în altul 780. Este o problemă de performanță, nu doar ce întâmplă la comitetul executiv sau consiliul de administrație, dar și la performanță angajaților”, a declarat Anastasiu.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite