Malev culege pasagerii Tarom de pe aeroportul din Timisoara
0Operatorul maghiar de transport aerian, Malev, a trecut fatis la lupta pentru pasagerii din vestul Romaniei, inaugurand la sfarsitul saptamanii trecute cursa zilnica Timisoara-Budapesta. Pentru circa
Operatorul maghiar de transport aerian, Malev, a trecut fatis la lupta pentru pasagerii din vestul Romaniei, inaugurand la sfarsitul saptamanii trecute cursa zilnica Timisoara-Budapesta. Pentru circa 160 de dolari (bilet dus-intors) subsidiara Malev Express va strange din Banat si zonele apropiate pasageri in special pentru cursele Malev catre destinatiile occidentale. Intrarea companiei maghiare la Timisoara are la baza Acordul aerian dintre Romania si Ungaria, semnat in 1996. Potrivit directorului general al Tarom, Nicolae Demetriade, Malev a primit prin acel acord dreptul de a opera pe aeroporturile din Timisoara si Constanta, incomparabile ca atractivitate cu Szeged si Debretin, aeroporturile primite de partea romana. Seful operatorului national spune ca a cerut autoritatilor romane renegocierea acordului, trimitand o notificare in acest sens si companiei Malev. Aceasta exploateaza evident un avantaj natural: mai degraba va fi tentat un timisorean care vrea sa ajunga repede in Europa de Vest sa ia avionul din Budapesta, de unde va plati mai putin, decat sa ia "Tarom"-ul pana la Otopeni pentru ca peste o ora si jumatate (in cel mai bun caz) sa se intoarca, practic, de unde a plecat. In plus, Malev practica un tarif pentru cursa de Timisoara mult sub cel la care opereaza Tarom pe Budapesta (220 de dolari, echivalent cu cel al Malev) - constata directorul Demetriade. El mai precizeaza ca Tarom simte deja concurenta Malev privind pasagerii romani din zona de nord-vest, pentru care practic nu se pot oferi facilitati care sa opreasca "exodul". De altfel, simtind piata, cei mai multi agenti din zona de Nord-Vest vand bilete direct cu plecare/sosire de pe Budapesta.