Jim Ratcliffe, miliardarul britanic care a susţinut Brexitul, a ales să contruiască automobile în Franţa, după ce a promis investiţii majore în Ţara Galilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ineos, grupul britanic condus de miliardul Jim Ratcliffe, una dintre cele mai proeminente voci în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, a decis începerea construirii primului tip de automobil pe care îl produce la o uzină din Franţa, relatează presa internaţională.

În luna septembrie 2019, grupul Ineos a anunţat că va forma o divizie auto care va asambla un model de teren denumit Grenadier la o uzină ce urmează să fie construită în Ţara Galilor. Decizia aducea beneficii majore pentru economia britanică şi pentru locuitorii din regiune: nu mai puţin de 500 de locuri de muncă ar fi urmat să fie create. 

În luna iulie a acestui, Ineos a anunţat că-şi revizuieşte planul de investiţii ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19. Marţi, grupul britanic a anunţat şi decizia la care a ajuns în urma acestei revizuiri: va prelua uzina de la Hambach (Franţa) aparţinând grupului Daimler, unde urmează să construiască viitorul model 4X4 Grenadier.

„Hambach ne-a oferit o oportunitate unică pe care pur şi simplu nu am putut să o ignorăm: să cumpărăm o facilitate modernă de producţie de automobile cu o forţă de muncă de talie mondială”, a declarat Jim Ratcliffe, preşedintele grupului Ineos, într-un comunicat de presă, citat de Agerpres. 

Producţia viitorului model 4X4 Grenadier ar urma să demareze la finele anului următor şi, în plus, în cadrul acordului convenit cu Daimler, Ineos Automotive va continua să producă la Hambach mica citadină EQ fortwo precum şi anumite componente Mercedes-Benz. În consecinţă, investiţia grupului Ineos va păstra la uzina din Franţa aproape 1,300 de locuri de muncă.

Jim Ratcliffe, deţinătorul unei averi evaluate la 20 de miliarde de dolari, a fost unul dintre cei mai vehemenţi susţinători ai campaniei în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană. După referendumul din 2016, sectorul auto britanic a fost unul din cele mai afectate de incertitudinile cu privire la viitorul relaţiilor comerciale dintre Marea Britanie şi UE, principala sa piaţă de export.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite