Viitorii constructori ai autostrăzii Braşov – Comarnic, momiţi cu condiţii mai uşor de îndeplinit

Viitorii constructori ai autostrăzii Braşov –
Comarnic, momiţi cu condiţii mai uşor de îndeplinit

După ce deja a amânat termenul-limită până la care constructorii pot depune oferte pentru a construi autostrada Braşov – Comarnic în parteneriat public-privat, Comisia Naţională de Prognoză vine cu noi modificări pentru a-i atrage pe investitori.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a relaxat condiţiile pe care constructorii viitoarei autostrăzi le au de îndeplinit, modificând două dintre cerinţe.

Una dintre modificări vizează extinderea perioadei în care firmele au încheiat un PPP sau au construit autostrăzi. Astfel, dacă iniţial se solicita „contract întocmit de Parteneriat Public-Privat şi/sau execuţia de construcţii în infrastructura rutieră, similare cu cele supuse procedurii de atribuire în ultimii 5 ani”, acum se cere „în ultimii 10 ani”, scrie economica.net.

De asemenea, potrivit sursei citate, a fost relaxată şi condiţia privind nivelul pozitiv al indicatorului de cash-flow pentru anii 2016 şi 2017. Astfel, dacă iniţial ofertanţilor li se impunea un nivel de minimum 680 milioane de euro fără TVA, acum li se solicită un nivel de şase ori mai mic, respectiv de 113,33 milioane de euro, fără TVA.

Această modificare vine după ce CNSP a prelungit deja cu o lună, până la data de 17 decembrie, termenul până la care investitorii pot depune oferte pentru construcţia Autostrada Ploieşti – Braşov, pe care Guvernul vrea să o realizeze în parteneriat public-privat.

Ion Ghizdeanu, preşedintele CNSP, a explicat pentru „Adevărul” că prelungirea termenului a avut loc la cererea participanţilor la procedura de atribuire, ei solicitând clarificări cu privire la proiect.

Este interesant de văzut câte firme vor fi interesate de construcţia acestei autostrăzi, care ar trebui să coste 1,36 miliarde de euro, în contextul în care, până în prezent, toate proiectele pe care autorităţile au vrut să le implementeze prin PPP în România au eşuat.

Valoarea totală a contractului este de 1,36 miliarde de euro, el urmând să fie atribuit pe baza celui mai bun raport calitate - preţ, potrivit documentului publicat în SICAP.

Potrivit studiului de fundamentare, finanţarea obiectivului de investiţie se va face în proporţie de maxim 25% de către partenerul public, adică de către stat, şi restul de minim 75% de către partenerul privat.

Constructorul va trebui să demonstreze că cifra de afaceri medie anuală pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) a fost de minim 1,36 miliarde euro şi că a executat în ultimii 10 ani lucrări similare, în aceeaşi valoare minimă.

Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, în două etape.

Taxă pe autostrada existentă                                                                                                          

Este important de reamintit faptul că şoferii vor plăti o taxă calculată la 6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurşi de un autoturism, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiţiei, dar şi o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii.

De asemenea, este luată în calcul şi taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre Bucureşti şi Ploieşti.

Anunţul de participare poate fi consultat AICI.

Studiul de fundamentare poate fi citit AICI.  

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările