Început bun al lucrărilor pe Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud. Oficial: Cu o mobilizare bună în 2023 se va circula pe toată A0 Sud
0
Un număr de 96 de utilaje au ajuns deja în şantierul de pe lotul trei al Autostrăzii Bucureştiului, A0 Sud, iar şapte kilometri din traseu au fost decopertaţi de pământ vegetal, a transmis, marţi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu.
„Început bun al lucrărilor pe Lotul III al Autostrăzii Bucureştiului, A0 Sud. După ce săptămâna trecută a fost avizat proiectul tehnic şi s-a emis ordinul de începere a lucrărilor, astăzi am vrut să mă asigur că mobilizarea este aşa cum trebuie.”, a transmis Ionel Scrioşteanu pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, 96 de utilaje au ajuns deja în şantier, 7 Km din traseul Lotului III au fost decopertaţi de pământ vegetal, s-au efectuat defrişările pe zona localităţii Ciorogârla şi au început demolările construcţiilor de pe culoarul expropriate.
De asemenea, oficialul anunţă că a început amplasarea staţiei de betoane, adusă recent din Grecia, dar şi pregătirea platformelor pentru a permite forajele piloţilor necesari realizării intersecţiei dintre A0 şi A1.
„Lotul III leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităţilor Ciorogârla – Dragomireşti Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 şi A1) şi are o lungime de 18 km. Constructor este Asocierea Aktor – Euro Construct Trading, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
În decembrie 2022 se va circula pe Autostrada Bucureştiului, între DN5 şi DN6 şi, cu o mobilizare bună a antreprenorilor, în 2023, pe toată A0 Sud.”, precizează reprezentantul Ministerului Transporturilor.
Acesta a menţionat că, începând din toamna anului trecut se lucrează pe toată lungimea lotului II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostradă (Bragadiru, Măgurele, Jilava, Daraşti, 1 Decembrie, Vidra şi Cornetu).
„Autostrada de Centură Bucureşti A0 va avea o lungime totală de 101 km şi este parte a unui uriaş proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcţia Nădlac - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti – Constanţa.
Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum 3 ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud.”, a transmis Ionel Scrioşteanu.
În data de 14 octombrie 2021, CNAIR a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru contractul „Proiectare şi Execuţie Autostrada de Centură Bucureşti Sud, Lotul 3, Sector 1, km 85+300 - km 100- 765, aferent Centura Sud şi Sector 2, km 0+000- km 2+500, aferent Centura Nord, au transmis reprezentanţii CNAIR.
Perioada pentru execuţia lucrărilor este de 30 de luni, iar garanţia oferită de antreprenor este de 60 de luni.
Valoarea totală a contractului este 853,422 miliioane de lei fără TVA iar finanţarea provine din Fondul de Coeziune, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 -2020, şi de la Guvernul României.
Segmentul Sud al Autostrăzii A0 este împărţit în trei loturi:
- Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,3km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 830.679.662,15 lei fara TVA. Contract semnat in Aug 2019
- Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 17,0km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 750.849.942,12 lei fara TVA. Contract semnat.
- Lotul 3, DN6 - A1, 17,5km, castigator asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pret de 853.422.022,52 lei fara TVA, termen de executie 42 de luni. Contract semnat