Guvernul aprobă investiții uriașe care vor moderniza sectorul feroviar

0
Publicat:

În cadrul ședinței de guvern din data de 12 octombrie, premierul României, Marcel Ciolacu susține faptul că se vor aproba investiții uriașe pentru modernizarea sectorului feroviar.

tren nou, pe șine
Guvernul aprobă investiții uriașe care vor moderniza sectorul feroviar

Potrivit declarațiilor premierului Marcel Ciolacu, guvernul ar urma să investească o sumă importantă în sectorul feroviar, care ar urma să reprezinte un pas important spre modernizarea transportului cu trenul.

„Vorbim despre modernizarea a 55 de locomotive electrice pentru trenuri de călători, apoi finanțam conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice și, în fine, investim și în modernizarea a 139 de vagoane de călători. Sper ca lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare să continue într-un ritm la fel de susținut ca în zona rutieră”, spune Marcel Ciolacu, la începutul ședinței de guvern de joi, 12 octombrie.

Sectorul feroviar din România trece printr-un proces masiv de dezvoltare

La începutul acestui an, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat oficial, prima etapă a celui mai mare proiect Feroviar de investiții din Capitală, licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare și de execuție a lucrărilor de Modernizare/ consolidare/ reabilitare a stației CF Gara de Nord București.

Potrivit datelor transmise de CFR, acesta este un proiect în valoare de 471,15 milioane de lei, cu finanțare prevăzută în Programul Operațional de Transport (POT).

Astfel, prima etapă a programului de modernizare a celei mai mari gări din România – Gara de Nord București – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, serviciu destinate publicului călător și activitatea comercială: Corpul A, Corpul B dar și Corpul C.

Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele şi legislaţia europeană/internațională în vigoare”, subliniază compania feroviară CFR. 

Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite