Grup de lucru pentru a grăbi revizuirea studiului de fezabilitate la autostrada Sibiu-Piteşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tronsonul de autostradă Piteşti - Sibiu este cel mai aşteptat de pe A1 şi ar urma să lege Romţnia de la Est la Vest
Tronsonul de autostradă Piteşti - Sibiu este cel mai aşteptat de pe A1 şi ar urma să lege Romţnia de la Est la Vest

CNADNR a decis pe 8 februarie constituirea  unei echipe care să revizuiască şi să actualizeze studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Piteşti, tronsonul de 116 kilometri lipsă din autostrada care ar urma să lege graniţa de vest a ţării cu Portul Constanţa.

Studiul de fezabilitate pentru acest tronson de autostradă a fost făcut în 2008, însă avizele luate pentru acel proiect au expirat.

Membrii colectivului de lucru vor fi specialişti în domeniu şi vor avea responsabilitatea de a rezolva problemele de exproprieri, cererea de finanţare, lucrările de artă şi consolidări, studiile geotehnice, siguranţa rutieră, analiza cost-beneficiu şi arheologie, anunţă CNADNR.

"Autostrada Sibiu - Piteşti este principalul proiect de infrastructură al nostru şi am decis să înfiinţez această unitate de implementare pentru a urgenta finalizarea studiului de fezabilitate şi pentru a fi siguri că acesta corespunde cu realităţile din teren, astfel încât, odată finalizat, să putem demara licitaţiile pentru lucrările de execuţie. Aceată echipă de proiect va urmări, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât studiul de fezabilitate să respecte standardele de calitate impuse de UE", arată directorul  CNADNR, Cătălin Homor, citat de Mediafax.

Persoanele desemnate să facă parte din unitatea de implementare vor avea, în principal, ca atribuţii colaborarea cu proiectantul, urmărind modul de îndeplinire a respectării obligaţiilor contractuale de către acesta şi realizarea obiectului contractului; participarea la întalniri lunare şi ori de câte ori este necesar cu reprezentanţii agenţiei JASPERS; urmărirea procesului de prelevare şi culegere de probe/ informaţii din teren în conformitate cu graficele de timp stabilite, în vederea elaborării studiilor de specialitate.

De asemenea, echipa special constituită va verifica în teren efectuarea studiilor geotehnice, topografice şi orice alte studii necesare realizării studiului de fezabilitate şi va prezenta conducerii CNADNR stadiul acestora, va verifica livrabilele realizate de către proiectant înainte de a fi transmise către JASPERS sau către autoritatea de management AM POIM.

În plus, echipa va întocmi rapoarte lunare de analiză a documentaţiei elaborate de către proiectant şi va verifica şi aviza rapoarte lunare de progres în conformitate cu cerinţele impuse de contractul de prestări servicii.

Costurile cu acest proiect, în lungime de 116 kilometri, sunt estimate la două miliarde de euro, din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite