Alţi 300 de metri din autostrada demolată au început să prezinte fisuri
0La mai bine de un an de la inaugurare, porţiunea cu probleme din autostrada Orăştie – Sibiu s-a extins la o jumătate de kilometru, după ce alţi 300 de metri au început să se surpe.
Oficialii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) vor expertiza întregul lot de 22 de kilometri al tronsonului Orăştie – Sibiu, unde imediat după inaugurare, în 2014, au început să apară fisuri în asfalt.
În toamna anului trecut, când s-a luat decizia demolării unei porţiuni din autostradă, drumarii şi specialiştii CNADNR au constatat că lucrările fuseseră executate prost pe circa 200 de metri. Recent, noul director al CNADNR, Cătălin Homor, a declarat că porţiunea care prezintă crăpături s-a extins cu alţi 300 de metri.
Pregătiri pentru licitaţie
În condiţiile în care zonele cu probleme se extind, CNADNR a anunţat că până la sfârşitul lunii februarie va lansa licitaţia pentru expertizarea celor 22 de kilometri pe care s-a lucrat prost. Mai mult şefii companiei vor ca până la 1 martie să fie licitate şi lucrările de reparaţii.
„Estimarea pe care am făcut-o e că până la sfârşitul anului vom avea expertiza pe masă şi ne vom face o imagine completă asupra calităţii lucrarilor. In paralel vom lansa o licitaţie pentru repararea acestui sector de autostradă. Zona unde se află săpătura, zona unde au mai apărut crăpături, toate lucrările şi finalziarea sistemului de drenaj şi de colectare a apelor pluviale. Programul este ca în luna septembrie să repunem în trafic acest sector de autostradă”, a declarat directorul CNADNR, Cătălin Homor.
Homor precizază că în acest moment CNADNR se află în proces de executare a garanţiilor din contractul cu firma Impregilo, constructorul lotului de 22 de kilometri pe care au apărut fisuri. Mai mult, constructorul italian va fi plasat pe o „listă neagră”, iar timp de doi ani nu va mai păutea participa la licitaţii lansate de CNADNR, a anunţat ministrul Transporturilor Dan Costescu.