Grindeanu: A fost săptămâna proiectelor finanțate prin PNRR. Cum avansează cele mai importante proiecte

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că a fost săptămâna proiectelor finanţate prin PNRR, prezentând contractele semnate în ultimele zile.

Planul Național de Redresare și Reziliență, Foto: Facebook
Planul Național de Redresare și Reziliență, Foto: Facebook

A fost săptămâna proiectelor finanțate prin PNRR! Două secțiuni ale A8 (Autostrada Unirii) au indicatorii tehnico-economici aprobați: Secțiunile Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Târgu Neamț. Două loturi ale A7 (Autostrada Moldovei) au constructor desemnat: Loturile 1(Săucești-Trifești) și 2 (Trifești-Gherăești) ale secțiunii Bacău-Pașcani.”, a transmis oficialul.

Ministrul a mai anunțat că șase contracte pentru reparații de tip Quick Wins au fost semnate pe tronsoanele de cale ferată Mărășesti-Tecuci Nord și Adjud-Siculeni.

„Sunt proiecte care garantează dezvoltarea României într-un ritm alert!”, a mai menționat Sorin Grindeanu.

Acesta precizează că un lot al magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor are contract semnat (electrificare și modernizare): Lotul 2 (Aghireș-Poieni)

Calea ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor

Potrivit datelor transmise, miercuri, 21 decembrie, de CFR, contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii CF AGHIREȘ - POIENI (LOTUL 2) a fost semnat.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat miercuri 21 decembrie 2022 contractul, în valoare de 1,53 miliarde lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea AGHIREȘ - POIENI (LOTUL 2), aferentă obiectivului „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.”, anunțau reprezentanții CFR.

Am semnat astăzi contractul pentru electrificarea și modernizarea secțiunii AGHIREȘ - POIENI (LOTUL 2), un traseu în lungime de 36,5 km, cu două tuneluri, de 298 m, respectiv 320 m, la care se adaugă alte importante lucrări de artă și construcții civile noi, inclusiv obiective de utilitate publică și feroviară, care vor contribui semnificativ la atingerea scopului general al acestui mare proiect de dezvoltare a rețelei feroviare din nord-vestul țării, între Cluj Napoca și Episcopia Bihor”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY (România) și SC Alstom Transport SA (Franța), va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune AGHIREȘ - POIENI, în lungime de 36,53 km, lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire - Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă - 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), 1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente distanței AGHIREȘ - POIENI sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

- pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă)

- clădire nouă de călători în stația Poieni;

- panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;

- rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;

- substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivul general al contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson.

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite