Germania, a doua destinaţie de vacanţă şi business pentru români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Turiştii români au înregistrat o creştere semnificativă în Germania, unde merg atât pentru vacanţe, cât şi în interes de serviciu, prefer sejururile lungi şi au un zilnic de aproximativ 64 euro, potrivit Organizaţiei Germane pentru Turism.

Conform celor mai recente date ale Institutului Federal de Statistică, în anul 2016 Germania a înregistrat peste 880.000 de înnoptări ale turiştilor români şi o creştere procentuală de 10,1% faţă de anul anterior, când s-au înregistrat 801.705 înnoptări.

Având în vedere numărul de turişti cazaţi pe teritoriul german, România a avut una dintre cele mai mari creşteri faţă de ţările din regiune. Cu o cotă de piaţă de 12%, Germania este pe locul al doilea ca destinaţie din Europa, pentru turiştii români.

Ce regiuni vizitează                   

Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wruttemberg (19,4%) şi Hessen (14,7) se numără printre zonele preferate.

Turiştii români preferă sejururile lungi, de peste 4 zile şi au un buget zilnic de aproximativ 64 euro. 69% dintre turiştii români în Germania aleg să călătorească cu maşina, însă este în creştere numărul celor ce preferă avionul (19% din totalul turiştilor români în Germania) şi autocarul (10%).

Conform statisticilor, turiştii îşi planifică din timp vacanţele (57%) şi aleg în continuare să îşi rezerve vacanţele prin intermediul agenţiilor de turism (31% din total).

Atât vacanţă, cât şi business

În ceea ce priveşte scopul călătoriei, 44% dintre turiştii români îşi petrec vacanţa în Germania în timp ce 29% vin în interes de serviciu. Majoritatea turiştilor care aleg Germania ca destinaţie turistică fac parte din generaţia tânără, cu vârste cuprinse între 15-34 de ani (49%). Numărul turiştilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania.

Peste 80 de milioane de înnoptări

În anul 2016, Germania a continuat trendul de creştere a turismului de incoming, înregistrând un plus de 1,4% comparativ cu anul 2015 şi depăşind nivelul de 80 de milioare de înnoptări. Europa rămâne cea mai puternică piaţă - sursă de turişti care aleg să îşi petreacă vacanţele pe teritoriul german, cu o cotă de piaţă de 73,7% şi o creştere faţă de anul anterior de 1,9%. Este urmată de SUA (creştere de 2,5%) şi continentul asiatic care a înregistrat o uşoară scădere de 1,1%.

Pe baza analizei realizate de UNWTO şi de centrul de monitorizare IPK Internaţional World Travel Monitor, având în vedere situaţia geopolitică actuală, previziunile pentru anul 2017 arată o creştere cuprinsă între 0% şi 2% a turismului de incoming în Germania.

Germania, lider pe piaţă din Europa

Germania şi-a menţinut poziţia puternică în competiţia cu alte destinaţii europene în anul 2016. Conform celor mai recente analize realizate de IPK Internaţional World Travel Monitor, Germania este a doua opţiune de călătorie în topul celor mai populare destinaţii turistice pentru europeni, cu 53,7 milioane de excursii organizate din Europa. În fruntea clasamentului se află Spania care a înregistrat o creştere de 10%, Franţa rămâne pe locul al treilea, în ciuda scăderii cu 4% a călătoriilor organizate în ţară, iar următoarele în topul destinaţiilor preferate de turiştii europeni sunt Italia şi Austria.

Cea mai mare parte a turismului european de incoming pentru Germania o reprezintă vacanţele, acoperind peste 55% din acest segment de piaţă. Europenii preferă în continuare vacanţele mai lungi, de minim 4 nopţi (17,5 milioane de înnoptări şi o creştere de 5%). Cu toate acestea, numărul de înnoptări pe termen scurt, pentru city break-uri, a înregistrat o creştere mult mai dinamică, de 25%, ajungându-se la 12,1 milioane de înnoptări.

Aşadar, Germania este în continuare pe locul întâi în Europa ca destinaţie de city-break. Europenii au cheltuit în 2016 în jur de 31,4 milioane în timpul şederii în Germania, la acest total fiind inclus transportul, cazarea, masa, cumpărăturile etc.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite