GarantiBank a acordat un credit de 4,3 milioane de euro firmei Softronic pentru producţia trenului electric SF de la Craiova

0
0

GarantiBank a acordat o finanţare de 4,3 milioane de euro producătorului de locomotive Softronic Craiova, pentru realizarea unui tren electric, denumit Hyperion.

Rama electrică, denumită Hyperion, poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 de kilometric pe oră, respectiv 200 de kilometric pe oră, are podea joasă, două vagoane motoare şi două purtătoare, cu o capacitate de 180 de locuri pe scaune, potrivit unui comunicat al băncii.

Date practice despre trenul electric:

-nu se fumează în acest tren, nu este un spaţiu dedicat

-beneficiază de internet şi prize

-trenul este prevăzut cu Wi-Fi gratuit

-investiţia totală se ridică în jur de 5 milioane de euro

-trenul este vopsit în multe culori, din fabrică pentru a scăpa de grafitti

-trenul este prevăzut cu senzori care monitorizează aerul din vagoane: cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temparatura optimă şi umiditatea

Investiţia totală pentru producţia Hyperion a fost de peste 5 milioane de euro. În prezent, trenul este finalizat şi efectuează teste de viteză, urmând să fie lansat în februarie pentru uz comercial.

GarantiBank face parte din grupul financiar-bancar Garanti România, care reuneşte şi Garanti Leasing, Garanti Credite de Consum şi Garanti Credite Ipotecare. GarantiBank este deţinută de către Turkiye Garanti Bankasi.

Softronic, deţinută de patru persoane fizice - Ionel Ghiţă (30% din capital), Ion Gârniţă (26%), Augustin Popescu (26%) şi Oana-Adriana Miulescu (16%) - a fost înfiinţată în 1991 la Craiova şi a încheiat anul 2012 cu afaceri de 68,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.


 


Mai puteţi citi: 

Trenul electric SF construit în România: 160 km/h, senzori, Wi-Fi gratuit. Primul tren electric va costa aproximativ 5 milioane de euro şi va fi cu cel puţin 15-20% mai ieftin decât produsele similare de pe piaţa internaţională.

FOTO VIDEO Povestea tristă a locomotivelor cu aburi din România: de la „Ferrari“ pe şine la piesă de muzeu. Pe o vreme ceţoasă, zeci de oameni de la CFR Cluj s-au adunat să aşeze pe şinele de „onoare“, special făcute, o locomotivă cu aburi, „bătrână“ de 57 de ani. Prindea 80 de kilometri pe oră când era în funcţiune, o viteză bună pentru locomotive, un „Ferrari“ pe şine. De azi, după ce a stat 13 ani în depou, e piesă de muzeu şi poate fi admirată de sute de călători care trec zilnic prin gara clujeană.

FOTO Povestea uneia dintre puţinele locomotive Malaxa încă „în viaţă”: a ajutat la fabricarea mobilierului, iar de 18 ani zace la fier vechi. Una dintre puţinele locomotive cu aburi „Malaxa”, construită în uzinele celebrului inginer Nicolae Malaxa în perioada interbelică, se „odihneşte” de mai bine de 18 ani la fier vechi în Bistriţa. Autorităţile locale vor să o salveze, să o transforme în bun de patrimoniu şi să împodobească Gara Bistriţa-Nord cu ea.

Prima locomotivă electrică a CFR a ajuns piesă de muzeu la Dej. Muzeul Locomotivelor din Dej este mai bogat cu trei exponate. Printre ele se numără şi prima locomotivă electrică fabricată pentru Căile Ferate Române. Ineditul muzeul, singurul de acest gen din Transilvania, cuprinde 20 de locomotive.

 

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite