Flota Tarom va fi redusă în câţiva ani. Drulă: Zborurile charter sunt o opţiune. Cum se va restructura compania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
avion tarom

Flota Tarom va fi redusă în următorii ani, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declarând la Digi24 că zborurile de tip charter pot deveni o opţiune din anul 2024.

Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. În 2024, doar 17 aeronave vor mai purta însemnele companiei aeriane de stat, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Digi24. Pe de altă parte, zborurile charter ar putea fi o bună soluţie pentru a face profit: numai într-o săptămână au fost 70 de zboruri către Egipt, a dezvăluit ministrul transporturilor.

În prezent, TAROM are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing şi ATR, iar şefii transportatorului aerian nu au reuşit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.

Şapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de la ATR, cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziţia de aeronave noi.

În contextul în care întârzierile din campaniile de vaccinare ale statelor şi „aversiunea faţă de risc” a guvernelor încetinesc redeschiderea rutelor şi redresarea transportului aerian, şefii TAROM au decis să renunţe şi la unele dintre avioanele noi pe care ar fi trebuit să la achiziţioneze. A renunţat, de exemplu, la 2 ATR-uri noi, potrivit unor surse Digi24.

Planul de restructurare al Tarom, confirmat în martie pentru „Adevărul”

Planul de restructurare al Tarom, trimis Comisiei Europene, prevede disponibilizarea a 700 intre cei aproape 1.500 de angajaţi şi închiderea unor agenţii externe şi interne. La solicitarea „Adevărul” compania a precizat, punctual, ce demersuri a făcut până în prezent.

„Proiectul de restructurare a personalului este măsura principală de eficientizare organizaţională, ca parte a planului de restructurare a companiei care, totodată, vizează pe termen mediu înnoirea flotei, optimizarea comercială şi optimizarea costurilor”, a informat compania.

Încă 516 persoane vor fi disponibilizate

Întrebaţi câţi angajaţi a disponibilizat, reprezentanţii Tarom au afirmat că restructurarea celor 700 de salariaţi se realizează prin două măsuri/etape: plecări voluntare şi procesul de restructurare personal.

„În cadrul proiectului de restructurare a personalului, ca un prim pas a fost iniţiat un program ce viza plecările voluntare, fiind depuse 198 de solicitări privind încetarea voluntară a raporturilor de muncă (14 solicitări au fost anulate). La ora actuală 131 de angajaţi au încetat deja raporturile de muncă, 53 de solicitări fiind în curs de procesare. Totalul angajaţilor Tarom ce vor pleca voluntar este de 184”, au spus reprezentanţii Tarom, ceea ce înseamnă că în cea de-a doua etapă 516 persoane vor fi disponibilizate.

Doar 9 din cele 11 agenţii externe au fost închise

La întrebarea ce agenţii externe şi interne au fost închise, Tarom a punctat că a fost iniţiat procesul privind restructurarea personalului agenţiilor externe, precum şi închiderea agenţiilor neperformante situate în Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria. „Procesul se va finaliza în luna mai 2021. Serviciile oferite de agenţiile respective vor fi preluate de către structurile interne TAROM şi în on-line”, se arată în răspunsul remis redacţiei, cu precizarea că vânzările de pe site-ul Tarom au contrabalansat scăderea vânzărilor prin intermediul agenţiilor interne ajungând la aproape 19% şi se aşteaptă să crească în continuare.

Economia finală realizată de companie în urma închiderii a 9 din cele 11 agenţii externe neperformante (pe care Tarom nu le-a enumerat în răspunsul remis redacţiei) este de 1,558 milioane de euro, din care 958.000 euro costuri fixe şi 600.000 euro salarii compensatorii raportate pe anul 2020.

   

Citeşte şi

Restructurarea Tarom: câte agenţii a închis, câţi angajaţi va mai concedia şi ce salarii compensatorii a plătit

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite