Elon Musk a înlocuit emblematica pasăre a Twitter cu X. Cum își justifică alegerea
0Musk a făcut anunțul șoc duminică dimineața. O zi mai târziu, el a postat pe Twitter că X.com înseamnă de acum Twitter.com. Platforma se confruntă cu pierderi financiare majore.
„Sigla Interim X va fi disponibilă în cursul zilei de astăzi”, a scris el, cu puțin timp înainte de a împărtăși o fotografie cu sediul Twitter iluminat de un nou X gigant. Site-ul Twitter prezintă acum același logo, în timp ce familiara pasăre albastră a dispărut.
Compania Twitter, fondată în 2006, a folosit o pasăre albastră drept emblema ce a devenit cunoscută la nivel mondial.
Elon Musk a avertizat în mod repetat în ultimele luni că Twitter, care se confruntă cu pierderi semnificative din veniturile din reclame, se afla la limita falimentului, potrivit edition.cnn.com.
Presiunea pe Twitter a crescut și mai mult la începutul acestei luni, când platforma rivală de socializare Threads a fost lansată de la Facebook și a depășit 100 de milioane de utilizatori în prima sa săptămână.
Compania Twitter avea 238 de milioane de utilizatori activi înainte de a fi preluată de Musk în octombrie 2022.
Revolte, concedieri în masă
Unul dintre cei mai bogați oameni din lume, Elon Musk a devenit cunoscut prin intermediul companiilor SpaceX și Tesla, care lansează rachete în spațiu și construiesc mașini electrice.
Musk s-a remarcat în ultima perioadă prin remarcile sale excentrice pe contul său personal de Twitter - adesea împărtășind teorii ale conspirației și intrând în discuții publice pe platforma de socializare.
Musk a revizuit Twitter după ce l-a achiziționat pentru 44 de miliarde de dolari la sfârșitul lunii octombrie, apoi demarat disponibilizări în masă, fiind angrenat și în dispute cu privire la milioanele de dolari care ar fi datorate angajaților.
A urmat o notă trimisă de Musk către angajați, prin care îi anunța că rămânerea în companie ar însemna „a lucra ore lungi la intensitate mare”. El a mai scris: „Doar performanța excepțională va constitui o notă de trecere”.
Mai multe organizații, printre care Anti-Defamation League, Free Press și GLAAD, au început să facă presiuni pentru regândirea publicității pe Twitter.
Organizațiile amintite au indicat faptul că disponibilizările în masă decise de Musk ar face ca politicile Twitter de integritate a alegerilor să fie efectiv inaplicabile, chiar dacă din punct de vedere tehnic ele rămân active.
A doua șansă
În iunie 2023, Musk a numit-o pe Linda Yaccarino, fost director de marketing NBCUniversal, CEO al companiei Twitter.
Ea a comentat despre schimbarea numelui pe Twitter duminică după-amiază: „Este un lucru excepțional de rar – în viață sau în afaceri – că ai o a doua șansă să faci o impresie bună. Twitter a făcut o impresie importantă și a schimbat modul în care comunicăm. Acum, X va merge mai departe, transformând piața globală a comunicării.”
Elon Musk a dezvăluit recent că platforma are încă un flux de numerar negativ din cauza unei scăderi cu 50% a veniturilor din publicitate și a datoriilor mari.
Criticând ieșirea unor agenți de publicitate de pe Twitter, precum General Mills, Macy’s și unele companii de mașini care concurează cu Tesla, Musk s-a autointitulat „un absolutist al libertății de exprimare” și a spus că vrea să cumpere Twitter pentru a spori capacitatea utilizatorilor de a vorbi liber pe platformă.
Musk și-a explicat abordarea față de libertatea de exprimare spunând: „Este permis cuiva care nu-ți place să spună ceva ce nu-ți place? Și dacă acesta este cazul, atunci avem libertate de exprimare.”
El a adăugat că Twitter „ar fi foarte reticent în a șterge mesaje” și că platforma ar urma să permită toate comentariile legale. Mulți utilizatori s-au îngrijorat că ar putea însemna o creștere a discursului instigator la ură.
Între timp, frenezia inițială în jurul Threads lansată de Facebook pare să se fi stins, mai ales că a fost afectată de spam și nu are mai multe funcții ușor de utilizat pe care Twitter sau, acum, X, le oferă.
Adam Mosseri, care supraveghează lansarea Threads pentru Meta, a sugerat mai multe idei de a adăuga funcții precum o versiune desktop a aplicației, un feed doar cu conturile pe care le urmărește un utilizator și un buton de editare. Capacitatea sa de a atrage publicitate nu a fost încă stabilită.