David Beckham, brandul care valorează 250 milioane de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clubul de fotbal LA Galaxy va adăuga veniturile din publicitate ale fostului galactic la rezultatele financiare ale echipei Este deja ştiut că, odată cu transferul în Liga Americană de

Clubul de fotbal LA Galaxy va adăuga veniturile din publicitate ale fostului galactic la rezultatele financiare ale echipei

Este deja ştiut că, odată cu transferul în Liga Americană de Fotbal, fostul galactic David Beckham va avea de câştigat în cinci ani de zile peste 250 milioane de dolari. Însă ce primeşte în schimb clubul de fotbal american încât să-l facă să încalce "politica" devenită notorie de a nu cheltui bani pe jucători celebri?

De la companii producătoare de deodorante până la cele de băuturi răcoritoare, multe branduri apelează la celebrităţi pentru a-şi creşte valoarea şi profitul. Puţine însă au dat lovitura aşa cum a făcut-o Liga Americană de Fotbal când clubul Los Angeles Galaxy a semnat, în ianuarie, un contract pe cinci ani de zile cu fostul căpitan al echipei naţionale a Angliei, David Beckham. Înţelegerea este una dintre cele mai profitabile din istoria sportului profesionist.

În plus, nu numai clubul de fotbal are de câştigat de pe urma starului englez de 31 de ani, ci şi Beckham, care ar putea ajunge să câştige în cinci ani peste 250 milioane de dolari. Însă cel puţin 80% din sumă nu are nicio legătură cu fotbalul.

Beckham primeşte doar 50 milioane de $ din fotbal

Deşi, când va începe să joace pentru Los Angeles Galaxy, în iunie, la data expirării contractului cu clubul spaniol Real Madrid, Beckham va deveni cel mai bine plătit jucător din Liga Americană de Fotbal, salariul lui pe perioada de cinci ani va fi de doar 50 milioane de dolari, conform spuselor unor persoane familiare cu situaţia, citate de BBC News. Dar de unde provine restul sumei? Ei bine, din contractele deja semnate cu cei patru sponsori ai săi, Motorola, Pepsi, Gillette şi Volkswagen, fostul galactic va primi 25 milioane de dolari, încă 10 milioane de dolari provenite din vânzarea de tricouri marca Beckham şi alte 10 milioane cât reprezintă partea sa din profitul clubului de fotbal. În cinci ani de zile, conturile lui se îngroaşă cu 275 milioane de dolari. Asta conform calculelor făcute de agentul de publicitate al companiei 19 Entertainment, Simon Fuller, care deţine drepturile asupra brandului Beckham.

Echipele din Liga Americană de Fotbal au evitat să arunce banii pe contracte cu jucători de o asemenea anvergură. În plus, superstaruri mature, ca brazilianul Pele, au eşuat în încercarea de a aduce publicitate acestui sport în SUA, în anii '70.

"Ca o naţiune de sportivi, americanii ştiu ceea ce le place. Şi, în timp ce prezenţa lui Beckham ar putea creşte popularitatea jocului şi a clubului LA Galaxy, este greu de crezut că va crea o nouă mulţime de fani adevăraţi", este de părere directorul companiei de consultanţă Karen Earl Sponsorship, Philip Patterson, citat de "Financial Times". În schimb, comisarul Ligii Americane de Fotbal, Don Garber, nu are nicio urmă de îndoială că investiţia va aduce un profit pe măsură. "Lucrăm îndeaproape cu agenţia de management a lui David Beckham, 19 Entertainment, pentru a ne asigura că întregul este mai mare decât suma pe care o va primi fiecare parte", afirmă el, citat de "Financial Times".

Galacticul va aduce profit din drepturile de difuzare tv

"Nu este nicio îndoială că marketingul bazat pe imaginea celebrităţilor ajută brandurile, dar de cele mai multe ori numai dacă strategia adoptată de tine este în armonie cu percepţia publicului", adaugă Patterson. Aducerea lui David Beckham la LA Galaxy reprezintă pentru Prima Ligă Americană de Fotbal un semn de maturitate, iar creşterea calităţii produselor prin importul unor staruri de notorietatea fostului căpitan al echipei naţionale a Angliei pare o bună mutare strategică. Dar, aşa cum apreciază şi preşedintele şi managerul general al LA Galaxy, Alexi Lalas, talentele de top nu sunt ieftine.

Deşi Prima Ligă Americană de Fotbal mai are de lucrat până când drepturile de difuzare tv pentru meciurile sale vor deveni la fel de profitabile ca pentru asociaţiile asemănătoare din Europa, oficialii din fotbal au cunoscut progrese. În opt ani de zile, fotbalul din SUA va câştiga din acestea câteva sute de milioane de dolari. Clubul american de fotbal a mai găsit o altă sursă de venit pentru a justifica preţul uriaş plătit pentru starul Real Madridului. Conducerea LA Galaxy a găsit o modalitate prin care să lege câştigurile din publicitate ale lui Beckham de rezultatele financiare ale clubului.

Iar dacă Beckham a reuşit să ridice profiturile unor companii ca Gillette, Police, Marks&Spencer, Coca-Cola, Vodafone şi Adidas, de ce nu ar face acelaşi lucru şi pentru LA Galaxy? Mai ales că galacticul are şanse să devină un brand asemănător lui Jean-Rene Lacoste, după cum sunt de părere specialiştii revistei "Forbes".

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite