Dacia ţinteşte o producţie anuală de 400.000 de maşini
0Pentru următorii trei ani, investiţiile în uzina de la Mioveni vor depăşi valoarea de 300 milioane de euro. Pentru anul 2007, investiţia Automobile Dacia se ridică la 250 milioane de euro,
Pentru următorii trei ani, investiţiile în uzina de la Mioveni vor depăşi valoarea de 300 milioane de euro.
Pentru anul 2007, investiţia Automobile Dacia se ridică la 250 milioane de euro, iar pentru următorii trei ani, directorul general Dacia, Francois Fourmont, a declarat că vor fi investite câte 150-160 milioane de euro, la uzina de la Mioveni, dar şi în alte proiecte.
Sucesul de care s-a bucurat Dacia Logan pe piaţa autohtonă, dar şi peste hotare a atras după sine şi sume importante, alocate de companie dezvoltării de noi proiecte. Un prim pas în acest sens a fost crearea centrului Renault Technologie Roumanie (RTR), centru de inginerie regională, care va dezvolta vehicule şi organe mecanice, ce vor fi fabricate la diverse uzine Renault, au spus vineri reprezentanţii companiei.
Investiţia în acest centru se ridică la aproape 100 milioane de euro, iar în anul 2009 va avea trei locaţii şi aproximativ 3.000 de angajaţi. Cei mai mulţi salariaţi vor fi la biroul de studii din Bucureşti (1.900 de persoane), alte 500 de persoane vor fi angajate în uzina de caroserie montaj şi activităţi de mecanică din Piteşti, iar restul vor lucra la centrul de încercări care ar trebui să îşi înceapă activitatea în al doilea semestru din 2009.
Constructorul Dacia va produce 400.000 de automobile în 2009, aproape dublu faţă de anul în curs, iar ponderea exportului va ajunge, peste doi ani, la 70% din producţie, a mai spus Fourmont. "Am luat decizia să creştem capacitatea de producţie a uzinei de la Mioveni, şi astfel anul viitor vom produce efectiv 320.000 de maşini. În 2009, vom produce efectiv 400.000 de maşini", a spus reprezentantul Dacia.
Fourmont a mai spus că 55% din producţie va merge anul acesta la export, iar până la sfârşitul anului 2009, circa 70% din producţie va fi destinată străinătăţii. Dacia va produce în 2007 aproximativ 220.000 de automobile la Mioveni. Dacia va începe anul viitor, în uzina de la Mioveni, producţia a două noi modele bazate pe platforma Logan, unul fiind Logan Pick-up, iar cel de-al doilea, un derivat din modelul Sandero, declara, la începutul lui octombrie, Charles Morillo, directorul uzinei de autovehicule.
În prezent, Dacia produce trei modele Logan: berlina, break-ul şi furgonul. Dacia a vândut pe plan mondial peste 165.000 de automobile în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 12% faţă de perioada similară din 2006.
La sfârşitul anului 2008 va fi lansat Logan hatchback
"Vom lansa un nou model, în două volume, la sfârşitul anului 2008", a spus Formont. El a precizat că producţia noului model nu va afecta fabricarea celorlalte patru modele (berlină, break, furgon şi pick-up) pentru că Dacia a investit în creşterea capacităţii de producţie şi pentru că liniile de asamblare sunt concepute flexibil, astfel încât să răspundă cererii pieţei pentru unul sau altul dintre modele.
În prezent, Dacia produce trei modele Logan: berlina, break-ul şi furgonul, iar în primul trimestru din 2008 va începe comercializarea Logan pick-up. Referitor la înlocuirea modelului Logan cu o nouă generaţie, Fourmont a spus că noul Logan nu va fi lansat pe piaţă mai devreme de cinci-şase ani de la începerea producţiei cât este media pentru înlocuirea unei maşini în Europa.
"Noi mizăm mai degrabă pe îmbunătăţirea modelelor noastre, nu pe schimbarea totală a lor", a spus directorul general de la Dacia. Constructorul autohton va începe anul viitor, în uzina de la Mioveni, producţia a două noi modele bazate pe platforma Logan, unul fiind Logan Pick-up, iar cel de-al doilea, un derivat din modelul Sandero, declara, la începutul lui octombrie, Charles Morillo, directorul uzinei de autovehicule. Modelul Sandero, prezentat în septembrie la salonul Auto de la Frankfurt, va fi primul pe care Renault îl lansează mai întâi în afara Europei.
Maşina în cinci uşi, derivată din platforma B0 a Logan, va fi produsă la uzina din oraşul brazilian Curitiba, urmând a fi comercializată în Brazilia din decembrie, şi apoi în Argentina. Sandero e un automobil de clasa mică în două volume, cu o lungime de 4,02 metri şi un spaţiu de depozitare de 320 litri în portbagaj. Spre comparaţie, Logan berlină are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV), 4,45 metri.
Automobile Dacia va lansa în primăvara lui 2008 al patrulea model din gama Logan, versiunea Pick-up în România şi în alte trei ţări, iar producătorul nu a oferit încă estimări privind cifra de vânzări, aşteptând mai întâi reacţia pieţei. Anul acesta, segmentul maşinilor de 10.000 de euro ocupă 75% din piaţa auto românească.