Cum s-a schimbat harta rutieră şi feroviară din România în ultimele trei decenii
0
Harta infrastructurii de transport din România s-a schimbat în ultimele trei decenii, însă nu neapărat pe măsura aşteptărilor. Avem mai multe drumuri publice şi câteva sute de kilometri în plus de autostrăzi, în schimb reţeaua de căi ferate a „pierdut“ kilometri pe traseul 1990–prezent.
Dacă reţeaua de infrastructură rutieră a crescut cu puţin peste 13.000 de kilometri de drumuri publice după 1990, dintre care puţin peste 600 de kilometri au fost autostrăzi, când vine vorba de transportul feroviar, cuvântul- cheie care descrie situaţia din ultimii aproape 30 de ani este involuţie, având în vedere că aproape 600 de kilometri de cale ferată au „dispărut“ din statistica infrastructurii locale.
În acest context, nu e de mirare că infrastructura din România este deficitară, plasându-se mereu în mijlocul criticilor venite din partea opiniei publice, dar şi a investitorilor străini şi a antreprenorilor.