Criza globală de cipuri continuă. Cei mai mari producători auto americani, nevoiţi să oprească din nou producţia la mai multe fabrici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Cei mai mari producători auto americani, General Motors (GM) şi Ford Motor, vor reduce din nou producţia în America de Nord, din cauza deficitului de semiconductori, transmite Reuters.

Potrivit sursei citate, GM va extinde cu două săptămâni oprirea producţiei de SUV-uri Chevrolet Blazer la fabrica Ramos din Mexic, dar va relua activitatea la alte unităţi din America de Nord.

Luni, va fi reluată producţia la uzina Lansing Grand River (Michigan) unde sunt fabricate modelele Chevrolet Camaro, Cadillac CT4 şi CT5. La fabrica din Michigan producţia vehiculelor Cadillac a fost oprită din mai.

Producţia modelului Blazer de la unitatea Ramos, care fusese oprită din 23 august, nu va fi reluată înainte de 15 octombrie.

Săptămâna viitoare, Ford va opri producţia la uzina Flat Rock unde este fabricat modelul Mustang. De asemenea, Ford va opri producţia modelului Transit săptămâna viitoare, dar fabrica din Kansas va continua producerea camionetelor F-150.

Tot săptămâna viitoare, la uzina de camioane Ford din Kentucky va lucra un singur schimb, faţă de trei în mod normal.

Potrivit unui raport publicat, în septembrie de firma de consultanţă AlixPartners, producătorii auto ar putea înregistra pierderi de circa  210 miliarde de dolari, în acest an, din cauza perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, dar şi a deficitului global de semiconductori,  transmite Reuters.

Criza de cipuri în România

Producţia auto din ultimele luni, din România, a fost afectată de câteva opriri ale fabricilor din cauza cizei de semiconductori. Reprezentanţii Dacia au anunţat, în data de 24 septembrie 2021 că producţia la uzina de la Mioveni va fi oprită din nou timp de două zile, din cauza penuriei de componente electronice.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea,

activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi  întreruptă în 27 şi 28 septembrie”, a informat   Direcţia Comunicare Dacia.

În Uzina de Vehicule din Mioveni lucrează circa 15.000 de persoane.

La începutul lunii septembrie, Dacia anunţa că activitatea uzinei de la Mioveni  va fi oprită timp de cinci zile din cauza penuriei de componente electronice.

„De la începutul anului, activitatea fabricii de la Mioveni a fost oprită de mai multe ori pentru că lipsesc aceste microcipuri. Întreruperile afectează peste jumătate din producţie. Acum, angajaţii uzinei nu vor lucra în zilele de 2, 3, 4, 5 şi 10 septembrie. Asta înseamnă, zilnic, o pierdere de aproximativ 1.400 maşini”, declara Viorel Ungureanu, liderul sindicatului Dacia Mioveni.

Dacia a mai întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producţia uzinei de la Mioveni a mai fost oprită şi în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

Şi uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

În aprilie, uzina de automobile Ford din Craiova a oprit temporar producţia, tot din cauza crizei de semiconductori de la nivel mondial. Producătorul auto anunţa că aproape 1000 de muncitori care lucrau în unul dintre cele trei schimburi la uzina din Craiova intrau până pe 21 mai, în şomaj tehnic. De asemena, producţia de vehicule a fost suspendată atunci pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite