Criza globală de cipuri a redus producţia auto din România. Câte autoturisme au fabricat Dacia şi Ford în ultimele luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Producţia auto din România, în luna septembrie a acestui an, a fost de numai 29.077 autoturisme, cu mult sub cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2020 (57.846 autoturisme) şi 2019 (37.153 unităţi), arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Potrivit sursei citate, din totalul autoturismelor produse în septembrie, în ţara noastră, 21.921 de unităţi au fost fabricate în uzina Dacia de la Mioveni şi 7.156 unităţi au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Scăderea de producţiei a venit pe fondul opririlor din luna septembrie a activităţii uzinei Dacia de la Mioveni (cinci zile la începutul lunii septembrie şi două zile la finalul lunii), din cauza crizei semiconductorilor.

Luna trecută, Viorel Ungureanu, liderul sindicatului Dacia Mioveni, a transmis: „De la începutul anului, activitatea fabricii de la Mioveni a fost oprită de mai multe ori pentru că lipsesc aceste microcipuri. Întreruperile afectează peste jumătate din producţie. Acum, angajaţii uzinei nu vor lucra în zilele de 2, 3, 4, 5 şi 10 septembrie. Asta înseamnă, zilnic, o pierdere de aproximativ 1.400 maşini”.

Productia de autoturisme din Romania, în primele nouă luni ale anului, a ajuns la volumul de 315.115 unităţi, potrivit ACAROM. Pe marci producţia se prezintă astfel: Dacia: 194.497 unităţi; Ford: 120.618 unităţi.

Aproximativ 11.000 de angajaţi ai uzinei Dacia au rămas acasă şi în data de 8 octombrie, tot pe fondul crizei componentelor electronice.

Dacia a mai întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producţia uzinei de la Mioveni a mai fost oprită şi în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

Şi uzina celor de la Ford a fost oprită, în acest an, în perioada 26 februarie – 10 martie din cauza lipsei de semiconductori. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

În aprilie, uzina de automobile Ford din Craiova a oprit temporar producţia, tot din cauza crizei de semiconductori de la nivel mondial. Producătorul auto anunţa că aproape 1000 de muncitori care lucrau în unul dintre cele trei schimburi la uzina din Craiova intrau până pe 21 mai, în şomaj tehnic. De asemena, producţia de vehicule a fost suspendată atunci pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite