Contractele de închiriere pot fi înregistrate din nou la Fisc. Cum faci acest lucru online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fiscul a stabilit noua procedură de înregistrare a contractelor de închiriere la organele fiscale, care permite acum inclusiv înregistrarea online a contractelor.

Noua procedură este opţională, deoarece începând cu 23 martie 2018 nu mai există obligaţia înregistrării la organele fiscale a contractelor de locaţiune (închirieri), deoarece începând cu acea dată ele se declară în Declaraţia unică.

Cu toate acestea, noua procedură le oferă posibilitatea (nu obligaţia) celor care închiriază locuinţe sau spaţii să înregistreze contractele inclusiv online, înregistrându-le în evidenţa ANAF, de unde să obţină o confirmare că există şi este înregistrat în baza de date.

Înregistrarea poate fi necesară pentru locator, adică cel care închiriază, deoarece în unele situaţii el are nevoie de o copie după contractul de închiriere vizat de ANAF pentru diferite instituţii. De asemenea, contractul sub semnătură privată (neautentificat la notar) înregistrat la Fisc este titlu executoriu.

Mai mult, potrivit avocat.net, şi locatarul are uneori nevoie ca locatorul să înregistreze contractul la Fisc pentru că altfel nu are cum beneficia de anumite subvenţii de chirie.

Cum se înregistrează contractul

Cel care închiriază va putea mai întâi să meargă să înregistreze contractul la organul fiscal sau să o facă online şi abia apoi să depună declaraţia unică pentru plata impozitelor şi eventualelor contribuţii.

Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune se poate depune la ghişeu, prin poştă sau acum şi prin mijloace electronice de trimitere la distanţă.

Procedura de înregistrare dacă se opteaza pentru asta:

Pentru înregistrarea contractului de locaţiune, locatorul depune „Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune”, însoţită de o copie a contractului de locaţiune. Conformitatea cu originalul a copiei se efectuează de către locator prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul” şi prin semnătura acestuia.

Cererea se completează în două exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se păstrează de către locator.

Cererea, însoţită de copia contractulului de locaţiune se depune direct la registratura organului fiscal central competent sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

Modificarea sau încetarea contractului de locaţiune pot fi înregistrate, de locator, la organul
fiscal central competent, prin depunerea cererii, având bifată în formular căsuţa „Modificare” sau „Încetare”, după caz, însoţită de documentele justificative.

Dovada înregistrării la organul fiscal central competent a contractului de locaţiune, a modificărilor ulterioare sau a încetării acestuia este:

a) copia cererii având înscrise numărul şi data înregistrării la organul fiscal - pentru cererile depuse direct la registratura organului fiscal central competent;

b) copia cererii, însoţită de mesajul electronic de confirmare - pentru cererile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite