Cinci ofertanți pentru contractul de 25 de milioane de euro ce vizează modernizarea Transalpinei de Apuseni

0
0

Consiliul Județean Alba a primit cinci oferte pentru finalizarea lucrărilor la lotul I al Transalpinei de Apuseni. Drumul spectaculos este modernizat în procent de aproape 30 la sută.

Transalpina de Apuseni în zona comunei Râmeț FOTO Adevărul
Transalpina de Apuseni în zona comunei Râmeț FOTO Adevărul

Valoarea estimată a contractului depășește 127 milioane de lei, respectiv mai mult de 25 de milioane de euro. Banii provin din fonduri europene.

Ofertele depuse până la termenul limită: Elis Pavaje (cu cinci subcontractanți și un terț); Asocierea condusă de Prenis SRL, Dimex 2000 Company (cu cinci subcontractanți); Asocierea SC Far Foundation SRL (lider), Drum Serv, Nomis 2003 SRL (cu mai mulți subcontractanți); Asocierea Deconstruct AG (lider), Beton Constructorul, MRC Culici 2016, Hydrostroy AD; Asocierea MBS Group (lider), Drumuri Orășenești SA (cu patru subcontractanți).

Termenul de finalizare este, potrivit reprezentanților instituției, de 12 luni de la semnarea contractului. Drumul ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2023, pentru a nu se pierde fondurile europene

Vechiul contract a fost reziliat deoarece Societatea de Construcţii Napoca din Cluj-Napoca a intrat în insolvență, iar ulterior nu a mai putut oferi garanția obligatorie prevăzută de legislație, în condițiile falimentului firmei City Insurance.

Lucrările rămase de executat

Potrivit caietului de sarcini, până în prezent pe lotul 1 au fost executate lucrări în procent de aproximativ 29% din valoarea contractului de execuție, constând în: amenajarea terenului, terasamente, structură rutieră (strat de fundație din balast, strat de piatră spartă, strat de legătură din mixtură asfaltică), podețe tubulare de descărcare și podețe de acces, scurgerea apelor, lucrări de consolidări (fundație adâncită de parapet).

Lotul 1 din proiectul de modernizare a DJ 107 I are o lungime de 43,51 kilometri. Lucrările în continuare vizează reabilitare părții carosabile prin execuție fundație din balast și piatră spartă și două straturi de mixturi asfaltice; construire/reabilitare poduri și podețe; montare parapeți flexibili pe fundații izolate/adâncite.

Drumul judeţean are o lungime de circa 70 de kilometri şi străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe specifice Munţilor Trăscău. Finalizarea investiţiei va permite dezvoltarea turismului în această zonă defavorizată a Apusenilor. CJ Alba urmează să anunțe o licitație publică și pentru lotul doi, în lungime de 39 de kilometri.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite