Ce economii pot face românii când fac cumpărături online. Cele mai mari diferenţe de preţ sunt la parfumuri şi cărţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Produsele cumpărate online sunt cu până la 40% mai ieftine faţă de cele achiziţionate din magazinele tradiţionale, cele mai mari diferenţe de preţ înregistrându-se în cazul parfumurilor şi al cărţilor, arată rezultatele studiului „Price Index“ realizat în luna octombrie de compania de cercetare de marketing Millward Brown Romania.

Studiul realizat în luna octombrie a analizat efectul campaniilor promoţionale din mediul online asupra preţurilor principalelor categorii de produse. Rezultatele arată că produsele din magazinele online pot avea preţuri cu 5% până la 43% mai mici faţă de preţurile din magazinele clasice.

Astfel, preţuri mult mai mici în mediul online au fost înregistrate la cărţi, telefoane şi tablete, cu diferenţe semnificative, de până la 27%, pe perioada campaniilor promoţionale, faţă de retailul tradiţional. Discountul mediu de 18% aplicat cuptoarelor cu microunde a impus această categorie printre cele mai avantajoase pentru cumpărători. 

În cazul parfumurilor, s-au consemnat diferenţe de preţ, în medie, de 43% între ofertele din online şi cele ale magazinelor tradiţionale, iar în cazul cărţilor  - de 27%, faţă de 25% în luna mai. 

În cazul cuptoarelor cu microunde, diferenţele de preţ sunt de 18%, iar pentru tablete şi laptopuri sunt de 16%, respectiv 15%. Preţul maşinilor de spălat în magazinele tradiţionale este mai mare cu 10% faţă de cel al produselor comercializate în mediul online. 

În cazul produselor de curăţat şi a hranei pentru animale, preţurile din magazinele tradiţionale sunt cu numai 1% mai mari faţă de cele din mediul online, potrivit studiului realizat de Millward Brown Romania. 

„Varietatea de modele din categoria electronice şi electrocasnice, preţurile mai mici în cele mai multe cazuri, dar şi facilităţile de transport sunt elemente ce atrag tot mai mulţi cumpărători în mediul online. Mediul dinamic al magazinelor online, unde putem vorbi deja de jucători puternici şi cu tradiţie, poate aduce economii în buzunarele cumpărătorilor din mediul online“, explică Daniela Lazăr – Director General, Millward Brown Romania.

Studiul realizat în prima parte a lunii octombrie a luat în calcul 15 categorii şi 150 de produse. Pentru fiecare categorie au fost analizate câte 10 produse alese aleator din 27 de magazine online şi offline, magazinele fiind selectate după relevanţa lor în categorie.  Indicele de preţ a luat în calcul preţul de vânzare la un moment dat, care include – acolo unde a fost cazul - promoţiile din acel moment, fiind comparate doar produse care au caracteristici tehnice identice.


Mai puteţi citi: 

Hipermarketurile şi supermarketurile se mută pe internet: comanzi produsele pe site, iar coşul de cumpărături îţi este livrat la domiciu sau îl ridici din magazin. Marii retaleri din România şi-au lansat site-uri specializate pe care românii îşi pot comanda produsele dorite, iar coşul de cumpărături este livrat la domiciliu sau poate fi ridicat din magazin.

Top 10 cele mai importante tendinţe în retail. În cadrul unui eveniment organizat luni de wall-street.ro, în parteneriat cu Carrefour, Cardsimplus.ro, DPD România, Daedalus Millward Brown şi retail.ro, participanţi au oferit răspunsuri la întrebare „Care sunt cele mai importante tendinţe din retail?”

Retailerii au ieftinit pâinea, după reducerea TVA la 9%. Producătorii speră ca măsura să diminueze piaţa neagră. Retailerii s-au conformat şi au ieftinit pâinea după ce a intrat în vigoare ordinul care defineşte produsele cărora li se va aplica o cotă redusă de TVA de 9%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite