Hipermarketurile şi supermarketurile se mută pe internet: comanzi produsele pe site, iar coşul de cumpărături îţi este livrat la domiciu sau îl ridici din magazin

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii au acum posibilitatea de a-şi comanda produsele din hipermarket de pe internet, evitând astfel aglomeraţia FOTO Adevărul
Românii au acum posibilitatea de a-şi comanda produsele din hipermarket de pe internet, evitând astfel aglomeraţia FOTO Adevărul

Marii retaleri din România şi-au lansat site-uri specializate pe care românii îşi pot comanda produsele dorite, iar coşul de cumpărături este livrat la domiciliu sau poate fi ridicat din magazin.

Cei care vor să evite aglomeraţia din hipermarketuri, mai ales în această perioadă, când românii îşi fac aprovizionarea pentru Sărbătorile de iarnă, pot să comande pe internet produsele dorite, iar coşul de cumpărături le va fi livrat de marii retaileri la domiciliu sau va putea fi ridicat din magazin. 

Retailerul francez Carrefour a lansat în luna iulie magazinul online, după trei luni de la debutul proiectului-pilot, acesta fiind disponibil pentru Bucureşti şi localităţile limitrofe. Clienţii pot alege de pe site-ul www.carrefour-online.ro peste 10.000 de produse, comanda minimă pentru livrarea la domiciliu fiind de 150 de lei, iar taxa de transport – de 15 lei. Potrivit reprezentanţilor companiei, cele mai comandate produse prin serviciul de livrare la domiciliu sunt apa, fructele, bananele în special, legumele şi detergenţii. Carrefour anunţa în iulie că vrea ca până la sfârşitul acestui an să dezvolte o variantă pentru smartphone a acestei aplicaţii.

La începutul lunii decembrie, Cora a lansat primul drive, disponibil deocamdată doar la magazinul Lujerului din Bucureşti, care permite clienţilor să cumpere produsele online, de pe site-ul www.coradrive.ro, şi să le ridice ulterior din magazin. Sistemul urmează să fie implementat şi în alte hipermarketuri. 

De asemenea, reprezentanţii retailerului au anunţat că vor lansa şi serviciul de livrare la domiciliu în prima jumătate a anului viitor şi estimează că acesta va ajunge la 5% din cifra de afaceri a magazinului. Site-ul cuprinde peste 10.000 de produse, este structurat pe opt raioane, iar comanda minimă este de 50 de lei. 

Şi reţeaua cash&carry Metro deţine un magazin online de birotică, pape¬tărie, elec¬tronice, electrocasnice, IT, cu¬răţenie şi protocol, care se adresează persoanelor juridice. 

Concurenţa vine din urmă

Retailerul francez Auchan, aflat într-un amplu proces de rebranduire a magazinelor Real preluate, are şi el în plan lansarea în România a unei divizii de comerţ online, aşa cum are deja în ţări precum Franţa sau Italia.  „Grupul Auchan are o divizie de e-commerce, specializată. Există forma asta de comerţ deja în Franţa, Italia şi în alte ţări. În câţiva ani, nu foarte departe, va fi şi în România“, a spus Tiberiu Dăneţiu, directorul de marketing al Auchan România, la începutul lunii decembrie. 

Retailerul belgian Mega Image, care va încheia anul cu o reţea de aproape 300 de supermarketuri la nivel naţional, a anunţat, de asemenea, că va inaugura serviciul de livrări la domiciliu în primul trimestru al anului viitor. 


Mai puteţi citi: 

Febra cumpărăturilor de sărbători: unde găseşti cele mai ieftine produse. Cu două săptămâni înainte de Crăciun, Wall-Street.ro a făcut un tur al celor mai importanţi retaileri din piaţă alcătuind un coş format din 14 produse alimentare achiziţionate în special în perioada sărbătorilor de iarnă. Cele mai mari diferenţe de preţ între magazine s-au observat la carnea de porc şi la cafea, în vreme ce apa minerală şi băuturile carbogazoase sunt comercializate la preţuri aproape identice.

Top 10 cele mai importante tendinţe în retail. În cadrul unui eveniment organizat luni de wall-street.ro, în parteneriat cu Carrefour, Cardsimplus.ro, DPD România, Daedalus Millward Brown şi retail.ro, participanţi au oferit răspunsuri la întrebare „Care sunt cele mai importante tendinţe din retail?”

Retailerii au ieftinit pâinea, după reducerea TVA la 9%. Producătorii speră ca măsura să diminueze piaţa neagră. Retailerii s-au conformat şi au ieftinit pâinea după ce a intrat în vigoare ordinul care defineşte produsele cărora li se va aplica o cotă redusă de TVA de 9%, scrie Agerpres.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite