Când ar putea fi redeschise hotelurile şi care ar putea fi condiţiile puse de autorităţi. Ce fac până atunci hotelierii
0Întregul domeniu turistic a fost pus pe hold de pandemie, activitatea hotelieră putând fi reluată în anumite condiţii, ceva mai târziu însă decât momentul în care se vor ridica restricţiile de circulaţie.
Premierul Ludovic Orban a declarat miercuri că activitatea hotelieră ar putea fi reluată în lunile iulie-august, cu respectarea anumitor reguli. Acestea vor fi adoptate înainte de eliminarea restricţiilor.
„Nu văd vreo restricţie în ceea ce priveşte activitatea de cazare în hoteluri, pensiuni, cu stabilirea unui set de reguli. INSP şi alte entităţi sunt implicate în adoptarea unor protocoale, a unor reguli care trebuie respectate. Le vom adopta înainte de eliminarea restrciţiilor”, a declarat premierul Ludovic Orban, întrebat despre posibila deschidere a scetorului de turism, în lunile iulie-august.
Premierul a precizat însă că, deşi hotelurile ar putea fi redeschise, restaurantele vor rămâne în continuare închise.
„Activitatea hotelieră, cu anumite reguli, poate să pornească. Activitatea restaurantelor prezintă un risc mare de transmitere. Nu poţi să porţi mască, distanţa dintre mese e mică, puţine restaurante au spaţii separate şi se adună lume destul de multă. Facem o analiză privitoare la restaurante, dar în prima fază e puţin probabil reluarea activităţii în restaurante”, a mai declarat premierul.
Angajatorii din turism fac eforturi să-şi păstreze angajaţii
Între timp, industria de turism proprietarii caută soluţii să îşi păstreze personalul şi business-ul.
“Noi organizăm sesiuni săptămânale de learning pe partea de destinaţii; studiem diferite platforme de e-learning care să ne ajute să creăm o experienţă plăcută de învăţare pentru colegii noştri, avem grijă să revizuim procesele de lucru din fiecare departament pentru a le simplifica şi a ne asigură că sunt uşor de parcurs şi de înţeles pentru toţi oamenii din organizaţie.
Pentru o mai bună eficientizare a timpului, am reuşit să implementăm încă din primele zile de telemuncă, un sistem de monitorizare a activităţii, care ne ajută în gestionarea corectă a timpului de lucru.
În plus, am reuşit să facem o planificare în avans a întregii activităţi pentru toată perioada această de izolare, astfel încât să putem urmări cu uşurinţă rezultatele acţiunilor noastre şi să fructificăm la maxim această perioadă. Ne-am creat cu toţii cont în Workplace de la Facebook, o platformă de lucru care permite şi partea de socializare cu echipă într-un format foarte prietenos”, a declarat Alina Stoica, People Development Manager Eturia.