Consorţiul condus de Alstom-Bombardier va realiza proiectul de mari dimensiuni „Tren Maya” din Mexic. Câte locuri de muncă vor fi create şi cât va costa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tren Maya, foto: Alstom
Tren Maya, foto: Alstom

Consorţiul format din Alstom Transport Mexico, Bombardier Transportation México, Gami Ingeniería e Instalaciones şi Construcciones Urales Procesos Industriales, va realiza proiectul numit „Tren Maya” din Mexic, un proiect feroviar interurban de mari dimensiuni.

Potrivit Alstom, proiectul, în valoare de aproximativ 1,3 miliarde euro (peste 31 miliarde pesos mexicani), va transforma mobilitatea sustenabilă a ţării. 

„Partea care revine Alstom-Bombardier valorează aproape 1 miliard euro”, transmite sursa citată.

Tren Maya este un proiect major de mobilitate, în lungime de 1.525 de kilometri care îşi propune să dezvolte şi să conecteze sud-estul ţării cu Peninsula Yucatán aducând mai multă mobilitate şi creştere economică în zonă. 

Sursa citată menţionează că, în total, proiectul va crea 4.500 de locuri de muncă directe şi 7.500 de locuri de muncă indirecte. Alstom va fabrica cele 42 de trenuri la uzina sa din Ciudad Sahagún Hidalgo.

Oferta câştigătoare a fost anunţată recent de către Fondul Naţional pentru Promovarea Turismului (FONATUR) după ce comitetul său tehnic a aprobat propunerile operaţionale, tehnice şi economice ale consorţiului. Factorii care au determinat decizia FONATUR au fost costul, gradul de integrare naţională, termenele de livrare şi propunerile de design.

„Suntem extrem de mândri că am fost selectaţi pentru a executa acest proiect, Tren Maya – un tren pentru Mexic, construit în Mexic –, precum şi sistemul complet de semnalizare. Design-ul celor trei tipuri de tren – Xiinbal, Janal şi P'atal – este exclusiv conceput pentru Mexic şi inspirat din cultura mayaşă, în care liinle maiestuoase ale jaguarului, viteza şi frumuseţea lui au inspirat elementele trenului. 

Fabricarea trenului Maya va începe imediat după semnarea contractului, cu forţă de muncă mexicană”, a declarat Maite Ramos, directorul general al Alstom Mexic.

Consorţiul condus de Alstom-Bombardier va fi responsabil cu proiectarea, fabricarea şi punerea în funcţiune a 42 de trenuri X’trapolis, precum şi de implementarea întregului sistem de semnalizări, inclusiv proiectarea, furnizarea şi instalarea tehnologiei îmbarcate ETCS şi peste 1.500 de echipamente de cale inclusiv ETCS, centralizare electronică, controlul traficului şi sisteme de telecomunicaţii, punând astfel în valoare întregul portofoliu Alstom.

Consorţiul este responsabil şi cu construirea atelierelor şi depourilor de mentenanţă şi cu serviciul post-vânzare pentru echipamentele sistemului.

Conform Alstom, trenul X’trapolis este o platformă robustă cu un interior modular. Până acum au fost comandate 5.500 de vagoane X’trapolis în toată lumea. Acest tren va folosi, de asemenea, componentele şi expertiza adusă de fostul Bombardier, cel mai remarcabil element fiind boghiul uşor Flexx Eco, proiectat pentru o viteză maximă de 176 km/ h.

Peste 8.300 de unităţi ale aceluiaşi model de boghiu au fost comandate sau livrate până în prezent în ţări precum Arabia Saudită, Suedia, Norvegia, Germania şi mai ales în Marea Britanie.

„Consorţiul va oferi trenul X’trapolis în trei configuraţii distincte: prima pentru serviciul standard flexibil şi confortabil (Xiinbal); a doua punând accent pe vagoane-restaurant (Janal); şi ultima în configuraţia cu vagoane de dormit pentru distanţe lungi (P’atal). 

Toate versiunile oferă pasagerilor un spaţiu amplu pentru picioare în faţa scaunelor şi mult spaţiu interior de deplasare. În X’trapolis, pasagerii vor beneficia de un sistem performant de ventilaţie şi aer condiţionat (HVAC) şi de ferestre largi către peisajul impresionant din regiunea Maya”, anunţă compania.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite