Băncile din România au investit peste 200 milioane de euro în proiecte de digitalizare în 2020

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Contextul epidemiologic a determinat băncile din România să investescă mai mult în automatizarea proceselor, astfel că în 2020, nu mai putin de 200 de milioane de euro au fost destinaţi proiectelor de digitalizare.

Potrivit Horvath, care citează o analiză a companiei de consultanţă bancară Finnoconsult, înregistrarea şi deschiderea de conturi online a devenit tot mai frecventă şi pe plan local, ajungând la cel mai înalt nivel de până acum.

Astfel, 60% dintre bănci permit deschiderea complet online, end-to-end, a conturilor, faţă de 25%, în 2019. Aceste date au fost relevate prin intermediul analizei bancare internaţionale FinnoScore, care a măsurat şi comparat competenţele digitale a peste 200 de bănci din 25 de ţări din Europa şi America de Nord, în 2020. 

Raportul este realizat începând din 2015, de compania de consultanţă bancară Finnoconsult, parteneri ai Horvath. În ediţia din 2020 au fost incluse opt bănci din România, iar ţara noastră a reuşit să se claseze între primele zece.

Astfel, cel mai bine cotată bancă românească este Banca Transilvania, care ocupă poziţia a şasea în clasament, atuurile din punct de vedere al digitalizării fiind: (1) online onboarding-ul, categorie la care este una dintre cele două bănci din top 10 care a obţinut punctaj maxim, (2) programele de loialitate şi (3) gradul de vizibilitate a strategiei de inovaţie în faţa clienţilor.

Potrivit raportului FinnoScore, cele mai performante bănci din România, din perspectiva gradului de digitalizare, sunt Banca Transilvania, ING Bank, Libra Bank, BCR şi Raiffeisen Bank. 

CEC Bank a avut cea mai mare creştere faţă de 2019 dintre toate băncile analizate, aproape dublându-şi scorul, în 2020. Acest salt se datorează în special implementării recente a procesului de online onboarding pentru noii clienţi.

„Pandemia a impulsionat digitalizarea sistemului bancar la nivel internaţional, dar în ţări ca România, care mai avea de lucrat la acest capitol în 2019, efectul a fost mult mai evident. Oamenii au devenit mult mai deschişi la tot ceea ce înseamnă interacţiunea virtuală cu banca, iar băncile şi-au îmbunătăţit şi eficientizat procesele şi au creat interfeţe mai prietenoase şi uşor de folosit.

 Nu doar numărul de clienţi care îşi fac conturi exclusiv online a crescut, dar şi aplicaţiile bancare mobile au devenit din ce în ce mai competitive. În 2019, circa jumătate dintre băncile din România ofereau aplicaţii mobile competitive. 

Un an mai târziu, în 2020, aproape toate băncile analizate au investit în dezvoltarea aplicaţiilor mobile şi pun la dispoziţia clienţilor servicii digitale mobile mult mai bune", a explicat Iulia Malioukis, reprezentant Horvath.

Printre concluziile analizei, reprezentantul Horvath a evidenţiat şi potenţialul de creştere pe care ţara noastră îl are pe segmentul de transparenţă a tarifelor şi comunicare multicanal. În aceste arii, România a înregistrat îmbunătăţiri minore în comparaţie cu 2019.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite