Autostrada Ploieşti-Buzău: CNSC a respins contestaţia pentru lotul 2. „Mizil - Pietroasele se semnează”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia grupului Strabag pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti-Buzău, a transmis, marţi, Asociaţia Pro Infrastructură. În aceste condiţii CNAIR este obligată să semneze contractul cu asocierea româno - bulgară Coni -Trace, conform noilor prevederi din Legea Achiziţiilor Publice.

 „Autostrada A7, Mizil-Pietroasele se semnează. CNSC a respins contestaţia Strabag pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti-Buzău, iar CNAIR este obligată să semneze contractul cu asocierea româno-bulgară Coni-Trace, conform art. 9 alin. 4) din Legea 101/2016. Decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) nu este definitivă, ea putând fi atacată la Curtea de Apel Bucureşti (CAB).”, au transmis reprezentanţii API pe Facebook.

Conform acestora, dacă recursul la CAB va întoarce decizia CNSC, CNAIR este obligată să despăgubească Strabag într-un cuantum dat de judecători, contractul Coni-Trace mergând mai departe fără problem.

„Dar avem şi o „soluţie" alternativă născocită de funcţionarul CNAIR care nu-şi asumă niciun fel de răspundere: introducerea în contractul de execuţie a unei clauze de reziliere pentru cazul în care CAB va răsturna rezultatul CNSC, oferta Strabag urmând să fie recalificată şi licitaţia repornind cu o reevaluare a ofertelor „combatante".

Aşadar, legea cere semnarea contractului dar funcţionarul român o poate fenta dacă sentinţa finală a instanţei întoarce rezultatul venit de la CNSC, în ipoteza că Strabag va face recurs la CAB.

Celelalte două tronsoane din A7 Ploieşti-Buzău? Pe lotul 3, Pietroasele-Buzău, s-au depus trei contestaţii la CNSC după desemnarea câştigătorului (Drum Asfalt-Trameco), din care două au fost admise parţial şi cealaltă respinsă, şi avem confirmarea că toate cele trei asocieri care au rămas în luptă merg la CAB pentru deznodământ.

Pe lotul 1, Ploieşti-Mizil, câştigătorul iniţial (Bog'Art-Tancrad-Cosedil) nu a reuşit să vină cu documentele de calificare actualizate, aşa că a fost descalificat şi s-a desemnat un nou câştigător: Impresa Pizzarotti. Care, evident, a fost contestat de către NUROL. În plus, aşteptăm zilele acestea să vedem dacă se confirmă încă o contestaţie pe acest sector.”, mai precizează Asociaţia.

Reprezentanţii CNAIR au anunţat, în data de 15 martie, câstigătorul contractului pentru construcţia lotului 2 al autostrăzii Ploieşti – Buzău.

„Marţi, 15.03.2022, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „EXECUŢIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIEŞTI – BUZĂU, LOT 2, Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350”. Ofertantul desemnat câştigător este Asocierea SC CONI SRL (lider de asociere) – TRACE GROUP HOLD PLC, cu preţul de 1.249.992.665 Lei fără TVA.”, transmitea sursa citată.

Durata de executie a contractului era de 20 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor ofertata conform factorului de evaluare era de 10 ani.

„Lungimea  acestui tronson este de 28,35 km, şi include construcţia a 20 poduri. Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii si respectiv după soluţionarea contestaţilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.”, mai preciza CNAIR.

Autostrada Ploieşti-Buzău, cu o lungime de 63,25 de km, este primul tronson al A7. 

În data de 18 aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa că şi primul lot din A7 (Tronsonul Ploieşti-Buzău) are câştigător desemnat, contractul având o valoare de 1,468 miliarde de lei (fără TVA).

„Trei loturi din A7 (Tronsonul Ploieşti-Buzău) au în acest moment câştigători desemnaţi! CNAIR a comunicat astăzi rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru construcţia Lotului 1 (Dumbrava-Mizil), în lungime de 21 de km.”, a scris, luni, pe Facebook, Sorin Grindeanu.  

Potrivit acestuia, asocierea de constructori români şi italieni are la dispoziţie 20 de luni pentru a finaliza lucrările. Acestea includ construcţia a 14 poduri şi a unui pasaj în lungime de 550 m (peste DJ 101F şi CF 804). 

Contractul are o valoare de 1,468 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite