Autostrada Ploiești-Brașov: Guvernul a aprobat indicatorii pentru un nou tronson

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un nou tronson al Autostrăzii Ploiești- Brașov.

Sorin Grindeanu
Sorin Grindeanu: Guvernul a aprobat indicatorii pentru un nou tronson al Autostrăzii Ploiești-Brașov

Guvernul a aprobat marți un proiect de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii „Autostrada Bucureşti - Braşov km 0+000-173+300”, precum şi pentru modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 507/2006

Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern, indicatorii tehnico - economici pentru sectorul de Autostradă Cristian - Ghimbav (în zona Municipiului Codlea)”, a scris Sorin Grindeanu pa pagina sa de Facebook.

Valoarea alocată pentru construcția celor 5,18 km este de 879,89 milioane de lei (inclusiv TVA), sumă alocată prin Programul Transport (#PT) 2021-2027.

Construcția acestui nou sector este estimată la 24 de luni, după semnarea contractului.

Pe sectorul Cristian- Ghimbav care se va adăuga secțiunii Râșnov- Cristian (6,3 km) aflată deja în circulație se vor construi inclusiv:

- 1 pod peste râul Bârsa

- 1 pasaj peste autostradă, pe DJ 112B

- 2 pasaje pe bretelele nodurilor Cristian și Codlea

- 2 noduri rutiere: Nod Cristian (km 107+740) la intersecția autostrăzii existente Râșnov- Cristian cu DN 73G și Nod Codlea (km 111+544) la intersecția autostrăzii cu DN 1 (unde se va amenaja un sens giratoriu).

În luna noiembrie a anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat la licitație a contractelor pentru construcţia a trei noduri rutiere importante pe A1, A2 şi A3. Documentația emisă include și perioada în care trebuie finalizate lucrările, respectiv 10 luni, pentru fiecare dintre cele trei proiecte finanțate prin Programul Transport (PT).

Prin realizarea acestor lucrări se urmăreşte atingerea mai multor obiective, respectiv: creşterea conectivităţii şi accesibilităţii către zonele urbane majore, asigurarea continuităţii traficului rutier, scurtarea timpilor de călătorie şi a distanţelor parcurse, reducerea numărului de accidente, a impactului asupra mediului, dar şi a costurilor de exploatare a vehiculelor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite