Atac la IKEA? Proprietarul kika pune pe listă noi magazine şi analizează preluarea unor jucători
0După ce anul trecut gigantul sud-african Steinhoff, principalul competitor al IKEA pe piaţa mobilei şi decoraţiunilor interioare, achiziţiona cele 73 de magazine deţinute de kika în şapte ţări, începand cu acest an fiscal retailerul urmăreşte un avans de 15% al afacerilor. În cazul atingerii acestui obiectiv, compania va apăsa pedala expansiunii şi nu exclude achiziţia unor jucători locali, a spus Akos Forras, noul CEO al kika.
„Prima mea vizită în România a fost prin 1996-1997, când am deschis business-ul Adidas. Este o piaţă de 19 milioane de consumatori, a doua ca importanţă după Polonia. Vorbim de o industrie puternică, formată din mulţi jucători, atât internaţionali, cât şi locali”, spune Forras.
Obiectivul său este alinierea kika la standardele grupului sud-african Steinhoff, ceea ce presupune introducerea de noi produse, reamenajarea spaţiului de vânzare a magazinului din zona Militari din Capitală, schimbarea strategiei de marketing. Toate aceste măsuri ar trebui să se traducă la finalul anului fiscal într-o creştere de 15% a afacerilor din Romania.