ANRE a aprobat decontarea a 10,8 miliarde lei către furnizorii de energie. Câte cereri au fost respinse

0
Publicat:

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a verificat şi transmis spre decontare de la bugetul statului, pentru furnizorii de energie, conform OUG 118/2021 şi OUG 27/2022, o sumă de peste 10,8 miliarde lei.

ANRE a avizat plata a 10,8 miliarde lei către furnizorii de energie, Foto: Shutterstock
ANRE a avizat plata a 10,8 miliarde lei către furnizorii de energie, Foto: Shutterstock

Porivit datelor ANRE, în ceea ce priveşte OUG 118/2021 (noiembrie 2021 - martie 2022), 80 de societăţi au depus 345 de cereri, din care au fost aprobate 288, 55 fiind considerate neeligibile.

Astfel, suma transmisă către Ministerul Energie spre decontare este de 2,412 miliarde lei, valoarea totală solicitată ridicându-se la 2,422 miliarde lei.

În baza OUG 27/2022 (aprilie 2022 - martie 2023), 89 de societăţi au depus 908 cereri, fiind aprobate 253 cereri pentru clienţi casnici şi 402 pentru noncasnici. Un număr de 13 cereri pentru clienţi casnici au fost declarate neeligibile.

Suma transmisă către Ministerul Energiei, clienţi noncasnici, este de 5,15 miliarde lei, iar cea transmisă către ANPIS, clienţi casnici de 3,25 miliarde lei, în total fiind transmisă spre decontare o sumă de aproape 8,4 miliarde lei.

În prezent, se află în analiză 240 de cereri depuse în vederea decontării, acestea aflându-se în diferite stadii de analiză, iar pe măsură ce operatorii încarcă datele şi documentele justificative solicitate de către experţii alocaţi, verificarea şi determinarea acestora se va realiza cu maximă operativitate, a precizat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE.

Joi, ANRE anunţa că în anul 2022, a soluționat un număr de 39.001 reclamații și a aplicat amenzi contravenționale operatorilor economici din sectorul energiei, în valoare totală de 37.293.684 lei

În anul 2022, am primit și am soluționat în cadrul autorității un număr de 39001 reclamații formulate de persoane fizice şi juridice beneficiare ale serviciilor prestate de operatorii economici din sectoarele energiei electrice și gazelor naturale dintre care 25974 de reclamații au fost înregistrate în sectorul energiei electrice, iar în sectorul gazelor naturale 13027.

,,Tendința de adresare a reclamațiilor se menține în creștere față de anii anteriori, prin comparație cu anul 2021, în anul 2022, fiind înregistrată o creștere a numărului de reclamații de 64%.", preciza sursa citată.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri