Analiză: România SRL-urilor cu nume de multinaţionale. Predomină denumirile „Consulting” şi „Invest”.

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru a da impresia că au afaceri solide, antreprenorii români adaugă în numele firmelor eccente Occidentale
Pentru a da impresia că au afaceri solide, antreprenorii români adaugă în numele firmelor eccente Occidentale

Românii sunt inventivi atunci când vine vorba de afacerile lor, iar pentru un succes garantat în afaceri mulţi antreprenori locali care şi-au deschis firme au „occidentalizat” numele SRL-urilor sau PFA-urilor.

Un studiu realizat de analiştii KeysFin arată că cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de „Consulting”, iar alte 9700 includ numele „Invest”. Denumiri foarte populare la români sunt şi „Construct” (8856), „Trans” (8272), „Company” (6851), „Design” (6212) şi, bineînţeles, „Internaţional” (6122).

Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept şi Logistic, toate aflate pe cărţile de vizită a peste 100.000 de societăţi comerciale.

Nu lipsesc şi denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold şi Mega.

„Aceste denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-şi asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate şi seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă”, arată analiştii de la KeysFin.

De la director la CEO

O altă tendinţă observată de analişti are în vedere înregistrarea firmelor româneşti în străinătate. Şi nu numai în paradisuri fiscale, ci şi la Londra, Paris şi chiar Statele Unite. Analiştii spun că în acest fel se urmăreşte impresionarea potenţialilor parteneri de afaceri care trebuie să creadă că au de-a face cu firme serioase, nu cu business-uri de buzunar.

„Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager, etc. Nu prea mai avem directori, contabili şefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri etc.. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspiraţiile occidentale ale românilor şi modul în care încearcă să-şi cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist”, au mai remarcat experţii KeysFin.

Printre afacerile locale şi-au făcut loc şi denumirile tradiţionale. Cel mai des întâlnit nume tradiţional este Mioriţa, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerţului. În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul şi Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu aşteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant şi Briliant.

„Încă o dovadă că, indiferent că aleg sau nu denumiri cu iz occidental, toate au legătură cu aspiraţiile business-ului, de la International şi Universal la Unic, Splendid şi Talisman. E un lucru rău? Nici pe departe. Dovedeşte faptul că oamenii de afaceri români, indiferent la ce nivel activează, privesc cu optimism realitatea şi caută să îşi impulsioneze business-ul prin orice mijloace”, au clarificat analiştii KeysFin.

Studiul KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2014. Informaţiile au fost culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din Romania.
 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite