ANAF avertizează românii cu privire la o nouă campanie de phising referitoare la RO e-Factura

0
Publicat:

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) atenţionează cu privire la o nouă campanie de mesaje false, transmise în numele instituţiei, prin care contribuabililor li se solicită „Fişele Client şi Fişa Furnizor (dacă este cazul) pentru facturile emise şi primite în luna curentă, pentru verificarea setărilor în sistemul eFactura”.

foto logo RO e-Factură
ANAF avertizează românii cu privire la o nouă campanie de phising referitoare la RO e-Factura

Evident că acest mesaj nu este transmis de ANAF şi recomandăm să nu se dea curs unor astfel de solicitări!”, a transmis ANAF.

Reprezentanţii instituţiei recomandă contribuabililor să nu fie deschise aceste emailuri, să nu acceseze documentele anexate sau linkurile din conţinut şi să nu transmită bani către conturile menţionate.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual, pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, a fost creat şi dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituţia.

De asemenea, contribuabilii pot obţine informaţii fiscale cu caracter general la Call Center ANAF - 0314039160. 

Astfel de tentative de fraudă nu sunt noi în România

Acum numai o lună, ANAF atenționa cetățenii cu privire la o altă tentativă de fraudă realizată prin mesaje transmise românilor sub numele instituției. La acel moment, mai mulți contribuabili au semnalat ANAF că sunt sunați de pe numărul de Call Center al instituției de persoane care se recomandă a fi angajați ai Direcției Antifraudă.

ANAF a primit sesizări din partea unor contribuabili prin care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite etc”, a informat ANAF la acel moment.

Ca atare, reprezentanții Agenției vor să atragă atenția contribuabililor că „funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției”, lucrurile stând total pe dos, în sensul că, de obicei conntribuabilii apelează Call Center-ul ANAF. 

Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă PUNCTUAL, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt FOARTE RARE”, se arată în informarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite